آنچه مسلم است ممنوعیت کامل بیت کوین در کشور با توجه به فراگیری نسبی که به دست آورده امکان پذیر نیست. به نظر می رسد در شرایط فعلی وضع قوانین جامع و کامل درباره ارزهای دیجیتال و ساماندهی فعالیت‌های مربوط به بیت کوین یک لازمه جدی است.<br/> <br/> 

سلام نو – سرویس اقتصادی: بیت کوین هایی که روزگاری با یک دلار معامله می شدند حالا بنا بر پیش بینی ها ممکن است تا بیست هزار دلار هم افزایش قیمت پیدا کند. در این شرایط طبیعی است که این ارز دیجیتال هم در کشور ما طرفدار پیدا کند.

به گزارش سلام نو، در حالی که رغبت مردم برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین روز به روز بیشتر می شود روز گذشته رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته است هر گونه فعالیت مرتبط با بیت کوین در ایران غیر قانونی است و در صورت مشاهده با آن حتماً جدی برخورد می‌شود. مویدی خرم‌آبادی پا را فراتر از این ها گذاشته و اظهار کرده است: در چند روز آینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور همه دستگاه‌های مسئول قرار است تا جلسه‌ای را تشکیل دهند و چگونگی برخورد با این فعالیت‌های غیرقانونی را اتخاذ کند.

اخیرا طرح وزارت نیرو مبنی بر تعیین تعرفه برق برای تولید بیت کوین ها به میزان تعرفه برق صادراتی رد شده است. یکی از بزرگترین ایراداتی که به بیت کوین و استخراج آن وارد می شود مصرف برق بالای آن است. مساله ای که صدای بسیاری از فعالان محیط زیست را درآورده است. در کشور ما هم با توجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم و به همین دلیل مصرف برق بسیار بالایی در کشور وجود دارد، استخراج بیت کوین بیش از پیش خبرساز شده است. خبرها حکایت از آن دارد که به احتمال زیاد تصویب ۷ سنت به ازای هر کیلووات برای استخراج بیت کوین اتفاق خواهد افتاد.

فقدان قانون مناسب یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بسیاری نسبت به آن گلایه دارند. مردم ایران که خواهان ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند دچار سردرگمی شده اند. در شرایطی که این روزها بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روزهای خوب خود را سپری می کنند نیاز است تا هرچه زودتر قانونگذاران فکری برای این مساله کنند.

مدیرعامل انجمن بلاکچین هم با بیان اینکه قیمت هفت سنت به ازای هرکیلووات غیرمنطقی است و در هیچ جای دنیا این قیمت وجود ندارد از وجود بی‌نظمی در انتقاد کرده و گفته است: باید روشن کنند این قیمتی که پیشنهاد شده بر چه مبنایی است؟ در ابتدا اعلام شد تعرفه استخراج باید مانند تعرفه صادراتی باشد در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ کشوری از ایران با قیمت هفت سنت برق نخریده است.

امیر بیات، عضو انجمن و کارگروه استخراج رمز ارز و ماینینگ با بیان این‌که بانک مرکزی دو سال است که درباره بلاکچین صحبت می‌کند، اظهار کرده است: اخیراً اعلام شده است که افزایش هفت درصدی مصرف برق در کشور به خاطر فعالیت ماینینگ است. هفت درصد به معنی ۴۰۰۰ مگاوات بوده که یعنی باید بیش از دو میلیون و ۷۰۰ دستگاه ماینینگ در ایران وجود داشته باشد، این در حالی است که طبق اعلام وزارت نیرو ۱۴۸ هزار دستگاه وجود دارد. این آمار غلط است چرا که  اگر آماری که ارائه می‌شود صحت داشته باشد، یعنی در ایران ۵۰ درصد بیت‌کوین دنیا تولید می‌شود.

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود مطلبی با عنوان «صنعتی تازه در راه است» نوشته و در آن  به موضوع قانونی شدن استخراج بیت کوین و رمزارزها پرداخته است. با این حال وزیر کشور ایران اخیرا از ورود وزارت اطلاعات به موضوع استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوین) خبر داده است تا به گفته وی، از «سوءاستفاده» جلوگیری شود.

آنچه مسلم است ممنوعیت کامل بیت کوین در کشور با توجه به فراگیری نسبی که به دست آورده امکان پذیر نیست. به نظر می رسد در شرایط فعلی وضع قوانین جامع و کامل درباره ارزهای دیجیتال و ساماندهی فعالیت‌های مربوط به بیت کوین یک لازمه جدی است.

کد خبرنگار: ۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    پول خوردههههههه !!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید