این هفته روزها کاملا سیاسی گذاشت و هر روز رنگ بوی برجام و مجادلات ایران و آمریکا را داشت، البته بوی اختلاس هم چنان تند بود که نفس همه گرفت. آقای عارف هم بعد از چند هفته سکوت استراتژیک گفت که اصلاح‌طلبان نباید حداقلی در انتخابات شرکت کنند.

مرد لابی‌های مجلس البته کنایه‌ای هم به دوستان اصولگرایش می‌زند و در تعریف اصولگرایی آن‌ها را افرادی معرفی می‌کند که اگر به ده نفر اولشان بگویید کلاه بیاور سر می‌آورند و ده نفر آخر هم در تاریکی شب و درگوشی می‌گویند اصولگرا هستند.

محمدرضا عارف، رییس همیشه ساکت فراکسیون امید و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز گفته که در انتخابات سال ۹۰ اصلاح‌طلبان حضور حداقلی داشتند که حتی در همان هفته اول بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد اشتباه کردند که حضورشان حداقلی بوده. این به این معناست که عارف و دوستانش دنبال یک لیست تمام اصلاح‌طلب بدون ائتلاف هستند؟

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در یک مصاحبه به اصلاح‌طلبان هشدارد و گفت که اصلاح‌طلبان در حال حاضر به سوال مهم «چه باید کرد!» جواب بدهند. او افزود: از سویی بزرگترین مشکلی که گریبانگیر جناح اصلاحات را گرفته ریزش بدنه اجتماعی است که دیگر خیلی سخت می‌توان آن‌ها را پای کار آورد.

سخنگوی قوه قضاییه: زندانی سیاسی نداریم/مطهری:می‌خواهند بگویند نظام آن قدر پاک و مقدس است که مخالف سیاسی ندارد

علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که کرسی نایب رییسی خود را در سال آخر از دست داده در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب اصلاح قانون جرم سیاسی که در مجلس شورای اسلامی تهیه شده و خودتان هم جزو امضاکنندگانش هستید، به‌ نظرتان وضع فعلی تا چه حد سامان پیدا می‌کند؟" تاکید کرد: «آن طرح هم‌اکنون در نوبت است و در دستور کار قرار خواهد گرفت ولی با این چیزها این موضوع درست نمی‌شود. اراده‌ای در کشور وجود دارد که اساسا منتقدان و مخالفان را متهمان و مجرمان امنیتی قلمداد کنند برای اینکه این افراد می‌خواهند بگویند که نظام جمهوری اسلامی آن‌قدر مقدس و پاک است که اصلا مخالف سیاسی ندارد و قصد ایجاد قداست بی‌جایی برای حکومت خودمان دارند در حالی که حکومت حضرت علی (ع) هم مخالف داشت.داشتن مخالف سیاسی نقصی در نظام جمهوری اسلامی محسوب نمی‌شود. به نظر من این موارد باید در سطح مسوولان امنیتی و اطلاعاتی و قضایی کشور حل شود تا وضع سامان یابد.»

پیش از این غلامحسین اسماعیلی سخنگوی اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که ما در ایران زندانی سیاسی نداریم و زندانیان که اکنون در زندان هستند به جرم اقدام علیه امنیت ملی به زندان رفته‌اند و از زندانیان دیگر هم جدا هستند.

خانه نخرید! ارزان می‌شود!

محمد اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت به مردم توصیه کرد که خانه نخرند چون صاحبان ملک مجبور به کاهش قیمت می‌شوند.

او گفت: محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده است و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند.

آقای وزیر البته نگفتند که مستاجرها در وضعیت فعلی باید چه کار کنند تا از شهر نشینی به حاشینه نشینی و از حاشیه نشینی به چادر نشینی و حلبی نشینی دچار نشوند.

سلام نو – سرویس سیاسی: این هفته تمام روزها کاملا سیاسی گذشت و هر روز رنگ بوی برجام و مجادلات ایران و آمریکا را داشت. ایران اعلام کرد که میزان ذخیره اورانیوم خود را بیش از حد ذکر شده در برجام رسانده، رخدادی که با واکنش عجیب آمریکا مواجه شد و کاخ سفید در بیانیه خود نوشت که ایران برجام را پیش از وجود داشتنش نقض کرده است.

روحانی هم با توجه به واکنش اروپا نسبت به اقدامات ایران گفت اروپا اگر می‌خواهد بیانیه بدهد همین حالا بدهد چون ایران 16 تیر گام دوم خود را بر می‌دارد. در همین کش و قوس‌ها ترامپ در واکنش به روحانی گفت که ایران نباید با آتش بازی کند و روحانی هم تاکید کرد کرد که آتش را آمریکا روشن کرده.

در همین فضای برجامی محسن صفایی فراهانی، عضو ارشد جبهه مشارکت و فعال سیاسی اصلاح‌طلب شناخته شده گفته که برخی اگر می‌خواستند از برجام نتیجه بگیرند، نمی‌رفتند سفارت عربستان را آتش بزنند!

او گفت: یعنی اینکه من این استراتژی را قبول ندارم! چه اتفاقی افتاد؟ مردم و کشور صدمه خوردند. حتما داستان اخیر که در فجیره اتفاق افتاده را شنیده اید. من الان توئیت یکی از مدیران کشور را می‌خوانم؛ می‌گوید «یمن را ببینید، وقتی خاکش را به توبره می‌کشند باید انتظار چنین واکنش‌هایی را هم داشته باشند. بعید نیست کار انصارالله باشد که دوستدار مخلص ایران است.»! چگونه اسم این فرد را مدیر بگذارند؟ او می‌تواند منافع ملی کشور را تشخیص دهد؟ اصلا چگونه این حرف را می‌زند؟

یک اختلاس‌گر در زندانی دیگری در باشگاه انقلاب

خبر مهم دیگر اما یک خبر اقتصادی-اختلاسی بود و آن هم دست‌گیری ریخته‌گران از متهمان مشهور بانکی کشور که پایش در ماجرای بانک سرمایه گیر است. البته اصولگرایان عدالتخواه می‌گویند که ریخته‌گران مهره درجه دو است و باید سراغ کله‌گنده‌ها یا به تعبیر خودشان شیوخ سایه نشین این ماجرا رفت. در کنار دستگیری ریخته‌گران ویدئویی از تفریح هادی رضوی، داماد وزیر کار و متهم دیگر ماجرا بانک سرمایه، در باشگاه انقلاب منتشر شده که باعث تعجب جامعه شد.

از ناطق تا عارف! دوباره اصولگرا، دوباره اصلاح‌طلب

از خبرهای سیاسی مهم هم می‌شود به خبر باهنر درباره بازگشت ناطق نوری به سیاست گفت. محمدرضا باهنر در گفت وگو با روزنامه رسالت شکل گیری یک اتحاد جدید در درون اصولگرایی را تایید کرد و خبر داد که ناطق نوری برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کرده است. او هم‌چنین عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس و حضورش در انتخابات ریاست جمهوری را به طور تلویحی تایید می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید