بازدید از موزه در سراسر جهان قوانین خاصی دارد که افراد هنگام بازدید باید آن را رعایت کنند.

به گزارش سلام نو، در سرتاسر جهان قوانین سفت و محکمی برای بازدیدکنندگان وضع کرده‌اند تا حفظ و حراست از میراث فرهنگی را به بهترین شکل انجام دهند.برخی از این قوانین به شرح زیر است:

۱_ سکوت را رعایت کنید

چرا به موزه می‌رویم؟ برای اینکه با دقت و آرامش یک اثر تاریخی را از نزدیک ببینیم. شلوغ کردن و سروصدا راه انداختن و بلند بلند حرف زدن در موزه باعث آزار دیگر بازدیدکنندگان می‌شود.

۲_ دور یک اثر هنری یا تاریخی تجمع نکنید

معمولاً در موزه‌ها یا گالری‌ها برای حفظ حریم آثار هنری و تاریخی دور تا دور این آثار نرده‌های امنیتی می‌کشند. تجمع کردن در مقابل آثار هم ممکن است به اثر آسیب برساند هم نقض قانون بازدید از آثار هنری و تاریخی است. حتی اگر یک اثر هنری هیچ حفاظ امنیتی هم نداشته باشد و در محیط آزاد قرار گرفته باشد یا به دیوار آویخته شده باشد باز هم بخشی از آثار ارزشمند و مهم موزه است و نباید دستکاری شود.

۳_ مراقب راه رفتن‌تان باشید

موقع راه رفتن در موزه حواس‌تان به اطراف‌تان باشد. سعی کنید در میان خطوط امنیتی رسم شده قدم بردارید و دو سه قدم از آثار و افراد بازدیدکننده فاصله داشته باشید تا بر اثر یک حرکت ناخواسته باعث شکستن و آسیب زدن به آثار یا تنه زدن به دیگران نشوید.

۴_ با تلفن همراه حرف نزنید

برای اینکه از تماشای آثار لذت ببرید بهتر است برای چند ساعتی ارتباط با دنیای خارج از موزه را فراموش کنید، سکوت را رعایت کنید و به دیگران احترام بگذارید. اگر مجبور هستید از تلفن همراه‌تان استفاده کنید بهترین راه این است که خودتان را به لابی برسانید یا پیام بفرستید.

۵_ درباره تاریخ و پیشینه آثار اطلاعات کافی داشته باشید

قبل از بازدید از موزه‌ها درباره سابقه تاریخی آثاری که آنجا به نمایش گذاشته شده بخوانید و اطلاعات به دست آورید. یا اگر چیزی نمی‌دانید به اطلاعات مفیدی که راهنمایان تورها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند گوش کنید.

۶_ از همه چیز عکس نگیرید

وقت برای انتشار آلبوم عکس در اینستاگرام بسیار است. لازم نیست از هر اثر عکسی جداگانه داشته باشید و همان لحظه در صفحه شخصی‌تان منتشر کنید. اگر دائم به فکر عکس انداختن باشید نمی‌توانید از موزه لذت ببرید و حتی ممکن است مزاحم دیگران هم باشید. یادتان باشد هنگام عکاسی از فلاش استفاده نکنید. نور فلاش باعث تخریب مواد تشکیل‌دهنده آثار هنری می‌شود.

۷_ از خوردن و آشامیدن در موزه پرهیز کنید

مدت‌هاست خوردن و آشامیدن در موزه‌ها ممنوع شده است. هر چقدر هم که مراقب باشید ممکن است ناخواسته به آثار هنری آسیب بزنید.

اگر می‌خواهید بازدید لذت‌بخشی داشته باشید رعایت این قوانین الزامی است. ما میراث‌دار نسل‌های آتی هستیم. در حفظ و حراست این میراث بکوشیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید