۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 21419089

رسانه هایی که در گذشته خبر دروغ اختلاف روحانی و زنگنه را مخابره می کردند حالا از اختلاف میان جواد ظریف و زنگنه می گویند. با نگاهی گذرا به رسانه های معلوم الحال در چند هفته اخیر می توان به وضوح متوجه خبرسازی های گسترده بر علیه وزیر نفت شد.

سلام نو – سرویس اقتصادی: ایران در صد و هفتاد و ششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به آنچه در نظر داشت دست پیدا کرد. اوپک با تمدید توافق کاهش عرضه نفت تا مارس ۲۰۲۰ موافقت کرد.

به گزارش سلام نو، مذاکره روسیه و عربستان در حاشیه اجلاس گروه 20 احتمال تمدید کاهش تولید تا سه ماهه اول سال 2020 را تشدید کرده بود که این امر با واکنش وزیر نفت ایران به خاطر  عدم استقلال اوپک مواجه شد.

بیژن نامدار زنگنه، در این راستا  با بیان این‌ نکته که اوپک ۱۴ عضو دارد و همه مسائل باید در جمع اوپکی‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد که اوپک باید به عنوان اوپک وجود داشته باشد، اما الان به‌شدت تضعیف شده است، ما اینجا نیستیم تا تصمیم‌هایی را که در بیرون گرفته می‌شود، اجرا کنیم. معتقدم اگر اوپک می‌خواهد زنده بماند، باید تصمیماتش را در داخل اوپک بگیرد، نه این‌که دستورالعمل را از خارج اوپک دریافت کند.

در شرایط فعلی و پس از تحریم های یکجانبه آمریکا تلاش برای انداختن ایران در یک حصر نفتی بیم آن می رود که اوپک از کارکرد اصلی خود تهی و به یک ابزار سیاسی تبدیل شود. زنگنه نیز تاکید کرده با رویه فعلی این اتفاق دور از انتظار نیست.

زنگنه پیش از نشست دیروز درباره خوسته ایران از نشست اخیر اوپک اظهار کرده بود: قیمت برای ما بد نیست که (بخواهیم) بالاتر برود. این مسئله اصلی ما نیست. مسئله اصلی ما افزایش صادرات نفت است. ضمن اینکه برای من مهم است موجودیت اوپک را حفظ کنم. موجودیت اوپک برای ما مهم‌ترین مسئله است و فکر می‌کنم دستاوردی برای بهبود فرآیند تصمیم‎گیری درون اوپک داشتیم.

در پایان این نشست زنگنه از تحقق خواسته‌های ایران در نشست ۱۷۶ اوپک خبر داد و خاطرنشان کرد: ایران همانند نشست گذشته از توافق کاهش تولید نفت معاف شد. درست پس از این اتفاق خبرسازی های رسانه های مخالف دولت آغاز شده است.

رسانه هایی که در گذشته خبر دروغ اختلاف روحانی و زنگنه را مخابره می کردند حالا از اختلاف میان جواد ظریف و زنگنه می گویند. با نگاهی گذرا به رسانه های معلوم الحال در چند هفته اخیر می توان به وضوح متوجه خبرسازی های گسترده بر علیه وزیر نفت شد.

کار تا جایی پیش رفته که فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس پیش از نشست اوپک اظهار کرده بود: بیژن #زنگنه، وزیر نفت این هفته در کارزاری سخت برای حفظ منافع ملت ایران در اجلاس #اوپک شرکت می‌کند. کارشکنان و دلواپسان این یک هفته را به مرخصی بروند تا پس از بازگشت او دوباره شروع به تهمت و افترا کنند.

با این حال گویا مرخصی آنها شروع نشده تمام شده و این امر را می توان با رصد فضای مجازی متوجه شد. یک کاربر با انتقاد از فضاسازی های رسانه ای علیه زنگنه توییت کرده است: حالا بگین #زنگنه بده،هر کس جز زنگنه بود امکان نداشت کاری کنه که اوپک در مقابل تبانی روسیه که عضو نیست مقاومت کنه. ایران ضمن اینکه از کاهش تولید معاف شده است توانست علیه ائتلاف عربستان و روسیه نیز کاری کند تا آنها نتوانند با توافقات دو جانبه برای کل اوپک تصمیم بگیرند.

کاربر دیگری هم نوشته است: دقت دارین که #بیژن_زنگنه از سوی کسانی مورد حمله قرار میگیره که علاوه بر روابط قبلی با امثال #بابک_زنجانی و #عیسی_شریفی امروز هم ابایی از دفاع از همین افراد ندارند؟ واضح نیست که توپ خانه #فساد_سیستماتیک در اقتصاد ایران #زنگنه رو هدف گرفته؟

در این بین کلیپ تامل برانگیزی از صدا و سیما پخش شده که در آن مجری شبکه سه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا می کند. این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می کنند.

این کلیپ باعث شده تا بسیاری در فضای مجازی نسبت به آن موضع بگیرند و فروغی مدیر تندروی شبکه سه را مورد انتقاد تند خود قرار دهند. نگاه سیاسی حاکم بر صدا و سیما در کنار دیگر هجمه هایی که به زنگنه در هفته های اخیر شده بسیاری را به این گمان انداخته که این حملات به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید