۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 21397123

 بینی سگ به دلیل بویایی قوی این حیوان همیشه مرطوب است.<br/> <br/>گفتنی است که اگر بینی سگ خشک باشد خود می‌تواند نشان است ابتلا به برخی از بیماری های جدی باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که رطوبت به پوزه و بینی سگ کمک می کند تا بتواند خود را خنک کند  بنابراین رطوبت بینی سگ امری طبیعی می باشد.

از سوی دیگر باید یادآور شد که سطح دما و رطوبت بینی سگ به آب و هوا، شرایط جوی و محیطی یا حتی زمان آن روز بستگی دارد هر چند در اینجا باید یادآور شد که احتمال این وجود دارد که سگها بیمار باشند اما هنوز بینی آنها رطوبت  را داشته باشد  به عبارت ساده تر  می توان گفت رطوبت بینی سگ به گونه ای است که  مانند آن را  در سایر حیوانات و یا حتی انسان تا به امروز مشاهده نشده است.

بدیهی است که بینی هر سگی تنها مختص به آن حیوان می باشد، مانند اثر انگشت هر انسانی که فقط متعلق به خود اوست. به گونه ای که سگ هایی با بینی های بزرگ و پوزه های دراز و بلند و از نژاد جرمن ها، نسبت به سایر سگ ها با پوزه های پهن و بینی کوتاه، حس بویایی قوی تری دارند.

آلرژی عاملی برای خشکی بینی سگ

آنچه مسلم است دلایل متعددی می تواند باعث بروز خشکی بینی سگ شود اما باید یادآور شد که بروز حساسیت خود می تواند در بروز این عارضه بسیار تاثیرگذار باشد.

شایان ذکر است که برای کاهش احتمال ابتلا سگ به آلرژی باید تا حد امکان در خانه ار مواد شوینده شیمیایی استفاده نکرد.

پر واضح است که درست کردن محیط خانگی مناسب برای  سگ نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش احتمال ابتلا به آلرژی داشته باشد همچنین در این مجال باید  یادآور شد که غذای سگ نیز می تواند خود باعث بروز آلرژی می شود بنابراین به هنگام بروز آلرژی در سگ بهتر است برنامه غذایی  سگ نیز مورد بازنگری و یا تغییر قرار بگیرد.

از سویی از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که عدم مصرف آب کافی نیز خود می تواند علت دیگری برای خشکی بینی سگ باشد از این رو توصیه می شود که در طول روز میزان آب کافی به سگ داده شود.

لازم به ذکر است که قرار گرفتن بیش از اندازه در مقابل نور خورشید نیز می تواند یکی دیگر از دلایل ایجاد خشکی در بینی سگ شود بنابراین بهتر است سگ به مدت زمان طولانی در مقابل نور خورشید قرار نگیرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که بهترین راه برای درمان خشکی بینی سگ استفاده از وازلین می باشد بدین طریق که پس از پاک کردن بینی سگ می توان مقداری از وازلین ارگانیک و طبیعی را بر روی بینی سگ بمالید تا از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن عارضه خشکی بینی سگ نیز برطرف شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید