هنگامی که روده کوچک دچار التهاب می شود به آن آنتریت و هنگامی که روده بزرگ دچار التهاب می شود به آن کلیت گفته می شود.

بسیاری از افراد به دلایل متفاوت دچار التهاب روده کوچک یا بزرگ می شوند که در التهاب روده، مخاط روده متورم و آبکی می شود و در نتیجه، فرد به صورت مداوم اجابت مزاج می کند که در آن احتمال مشاهده خون هم وجود دارد.

از دیگر علائمی که برای التهاب روده وجود دارد می توان به نفخ، دل پیچه، بی اشتهایی و حالت تهوع اشاره کرد که در این صورت برای درمان باید اقدام نمود.

از جمله دلایلی که فرد دچار التهاب روده می شود می توان به سرماخوردگی، عفونت میکروبی و مسمومیت غذایی به ویژه در فصل تابستان اشاره کرد.

در این مطلب به برخی از روش های کاهش التهاب روده اشاره می کنیم.

داشتن رژیم غذایی سالم که از التهاب روده جلوگیری می کند

برای این که التهاب روده خود را کاهش دهید باید از خوراکی هایی مانند شکر، شیرین کننده های مصنوعی، نوشیدنی های گازدار که دارای کربوهیدرات بالا هستند بپرهیزید.

مصرف برخی از مواد غذایی

برای کاهش التهاب روده، میوه هایی چون انواع توت، انگور و گیلاس، سبزیجاتی چون کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم فندقی و گل کلم، ادویه جاتی چون زردچوبه، زنجبیل و دارچین و چربی هایی چون روغن زیتون و روغن نارگیل که سالم هستند را مصرف کنید.

پرهیز کردن از مصرف مواد غذایی که باعث تحریک روده و معده می شوند

برخی از مواد غذایی باعث می شوند که روده و معده فرد دچار تحریک شود که برای جلوگیری از این کار باید برای مدتی مصرف آن ها را متوقف کرد.

سویا، لبنیات، مرکباتی چون پرتقال، نارنگی و لیمو، غلات، پاستا، کیک ها، شیرینی جات، گوجه فرنگی، شلغم، بادمجان، فلفل دلمه ای از جمله مواد غذایی هستند که برای جلوگیری از التهاب روده باید برای مدت کوتاهی آن ها را مصرف نکرد و سپس به آرامی به لیست غذایی خود اضافه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید