۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 20986736

 سفیدی و تمیزی دندان ها نقش بسزایی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد از این رو بسیاری از افراد برای داشتن دندان های بدون جرم در طول سال چند بار اقدام به انجام جرم گیری می‌کنند که البته جرم گیری دندان هزینه ای بسیار بالایی دارد هر چند برای انجام آن باید زمان نسبتا طولانی را نیز صرف کرد.

گفتنی است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف روزانه سیب خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرم دندان و یا حتی از بین رفتن جرم دندان داشته باشد.

جالب است بدانیم که یکی دیگر از روش های خانگی برای جرم گیری دندان استفاده از جوش شیرین می‌باشد برای استفاده از این روش باید مقداری جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کرده سپس آن را بر روی دندانها با استفاده از مسواک بمالید و پس از گذشت چند دقیقه دندان ها را شست.

لازم به ذکر است که انجام این کار به مدت یک الی دو هفته خود می تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن جرم دندان ها و سفید شدن آنها داشته باشد به گونه‌ای که طبق نظرسنجی‌های به‌عمل آمده افرادی که از این روش برای جرم گیری دندان استفاده کرده‌اند به مناطق راضی تر از سایر افرادی که از روش‌های دیگر برای از بین بردن جرم دندان خود استفاده کرده بودند می باشند.

از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد که استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن جرم دندان ها داشته باشد طرح استفاده از این روش باید مقداری جوش شیرین را با چند قطره سرکه مخلوط کرد و سپس آن را به مدت یک الی دو  دقیقه بر روی دندان ها مالید تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد از بین رفتن جرم دندان های خود باشید.

یکی دیگر از روش های خانگی از بین بردن جرم دندان ها استفاده از محلول جوش شیرین و آب لیموی تازه می باشد که البته این روش برای افرادی که دارای لثه های حساس هستند چندان توصیه نمی شود.

استفاده از محلول جوش شیرین و توت فرنگی نیست تاثیر بسزایی در از بین بردن جرم دندان ها دارد چرا که توت فرنگی سرشار از اسید مالیک است که این ماده خود می تواند از تشکیل پلاک بر روی دندان جلوگیری کند همچنین در اینجا باید یادآور شد که استفاده از ترکیب جوش شیرین و توت فرنگی خود می‌تواند به عنوان خمیردندان نیز باشد.

بدیهی است که یکی دیگر از روش های خانگی برای از بین بردن جرم دندان ها استفاده از جوش شیرین و نمک دریا می باشد چرا که باید به خاطر داشت نمک دریا خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد از این رو با استفاده از نمک دریا و جوش شیرین به راحتی می‌توان جرم های موجود بر روی دندان را از بین برد.

پر واضح است که استفاده از جوش شیرین به همراه روغن زیتون و یا روغن نارگیل نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش و یا از بین رفتن جرم دندان ها داشته باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که مصرف توت فرنگی خود می تواند تاثیر بسزایی ظرف جرم گیری دندان داشته باشد بنابراین افرادی که بیشتر از سایرین دندان های آنها را جرم می گیرد بهتر است مصرف توت فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید