یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی پرس‌ تی‌وی اظهار کرد: بعد از شروع کار با پرس تی‌وی، یکی از شبکه‌های انگلیسی‌زبان به من پیشنهاد سردبیری بخش بین‌الملل را داد اما قبول نکردم. ایران برای من جایگاه ویژه‌ای دارد و معتقدم جزء معدود کشورهایی است که می‌تواند در برابر استکبار جهانی و ظلم امپریالیسم بایستد و با آن مقابله کند.

او با اشاره به اقدام دولت نیجریه در حبس غیرقانونی شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ زکزاکی برای همه ما نماد مقاومت و استقامت است و امیدواریم که به‌زودی شاهد آزادی این رهبر برجسته که شش فرزند خود را در راه مقابله با ظلم از دست داد و اکنون نیز در زندان به سرمی برد، باشیم./ایسنا

به گزارش سلام نو، دانجومه عبداللهی، یکی از خبرنگاران شبکه پرس تی‌وی در ابوجا، پایتخت نیجریه است. او دانش‌آموخته رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه جورجیای آمریکا است و همکاری خود با شبکه پرس تی‌وی را از سال ۲۰۰۷ یعنی همزمان با تأسیس این شبکه در تاریخ ۱۱ تیرماه آغاز کرده است.

عبداللهی در سخنانی با اشاره به ضعف رسانه‌های نیجریه‌ای در مقابل شبکه‌هایی همچون سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی در پوشش تحولات این کشور، بیان کرد: نیجریه کشور بزرگی است و اخیراً نیز مورد توجه بسیاری از دولت‌ها قرار گرفته است. من قبل از آن‌که لباس خبرنگاری پرس تی‌وی را بر تن کنم، در چند شبکه تلویزیونی نیجریه‌ای کار می‌کردم، اما فعالیت در این شبکه‌ها برای من که هر روز به دنبال رویارویی با چالشی جدید بودم، راضی‌کننده نبود.

او ادامه داد: از طریق یکی از دوستانم که برای رادیو هوسایی معاونت برون‌مرزی صداوسیمای ایران کار می‌کرد، با پرس تی‌وی آشنا شدم. برایم جالب بود که ایران توانسته شبکه‌ای هم‌تراز با شبکه‌های قدرتمند بین‌المللی تأسیس کند و این مساله انگیزه من را برای حضور در این شبکه دوچندان کرد. با پرس تی‌وی می‌توانستم چالش‌های جدیدی را تجربه کنم و خوشبختانه بعد از ارائه چند گزارش، توانستم کار خود را به طور رسمی در این شبکه آغاز کنم.

این خبرنگار یادآور شد: بعد از شروع کار با پرس تی‌وی، یکی از شبکه‌های انگلیسی‌زبان به من پیشنهاد سردبیری بخش بین‌الملل را داد اما قبول نکردم. ایران برای من جایگاه ویژه‌ای دارد و معتقدم جزء معدود کشورهایی است که می‌تواند در برابر استکبار جهانی و ظلم امپریالیسم بایستد و با آن مقابله کند. جدای از این، رابطه دوستانه‌ای میان من و بسیاری از خبرنگاران پرس تی‌وی در ایران و دیگر کشورهای جهان برقرار است که این حس را نمی‌توان در هر جایی تجربه کرد. با وجود این‌که اهل تسنن هستم، اما بسیاری از دوستانم از شیعیان هستند و همواره سعی کرده‌ام تا بهترین عملکردم را در گزارش تحولات مربوط به شیعیان نیجریه ارائه دهم.

عبداللهی همچنین با محکوم کردن اقدام شرکت‌های تکنولوژیکی در بستن حساب‌های کاربری شبکه‌های ایرانی همانند پرس تی‌وی، گفت: امروزه بسیاری از کاربران برای دریافت اخبار به شبکه‌های اجتماعی رجوع می‌کنند. پرس تی‌وی نیز توانسته در شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی را جذب کند و این مسئله را می‌توان در تعداد دنبال‌کنندگان و مشترکان آن در فضای مجازی مشاهده کرد. اما پذیرفتن این مسئله برای آمریکا و غرب بسیار دشوار است و آنها در اقدامی کاملاً غیرقانونی و از سر درماندگی، اکانت‌های پرس تی‌وی را مسدود کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید