در روزهایی که شهدا تشییع می‌شوند سارقان فرصت را غنیمت می‌شمارند و اموال کسانی را که در حال تشیع پیکر شهدا هستند را سرقت می‌کنند.

به گزارش  سلام نو، پیش از ظهر امروز بار دیگر دیگر تهران صحنه شکوه حضور جمعیتی بود که برای بدرقه جمعی از شهدای دفاع مقدس گرد هم آمده بودند. شهدایی که پیکر مطهرشان در تفحص‌های صورت گرفته در محل عملیات‌های کربلای ۵ در شلمچه، رمضان در شرق بصره، تک دشمن در زبیدات، مسلم ابن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، والفجر ۸ در بوارین، محرم در شرهانی، والفجر ۴ در پنجوین و بیت‌المقدس در شلمچه پیدا شده است.

تشییع پیکر ۱۵۰ شهیدی که هویت بسیاری شان شناسایی نشده و قرار است بعد از تشییع پرشکوه امروز در تهران، در شهر‌های دیگر تشییع شده و پس از وداع مردم با ایشان، به خاک سپرده شوند. قهرمانانی که سال‌ها پس از عروج آسمانی شان، جمع کثیری از مردم با اشک و گل به استقبال شان شتافته بودند و به رغم گرمای شدید تابستان امسال، در وداع با ایشان سنگ تمام گذاشتند.

فضایی آمیخته با دود اسپند و نوحه و ندبه که ظاهرا به رغم تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت حاشیه‌های آن، بی گزند از آسیب نماند؛ این را گزارش‌هایی نشان می‌دهد که از کلانتری ۱۴۸ تهران رسیده و حکایت از حضور جمع بزرگی از مال باختگان در حاشیه این مراسم باشکوه دارد. افرادی که طعمه جیب‌بر‌ها و سارق‌هایی شده بودند که ازدحام جمعیت را مجال خوبی برای فعالیت خود یافته و سرقت‌هایی پرشمار را رقم زدند.

سرقت‌هایی که یکی از ماموران کلانتری شمار موارد ثبت شده شان را تا ظهر امروز، بالغ بر ۲۲۰ مورد ذکر کرده و تاکید دارد که مال باختگان، عموما زنانی هستند که در مراسم تشییع شهدا حضور یافته بوند و طعمه سارقان شدند. سرقت‌هایی که اغلب شامل گوشی تلفن همراه این زنان بوده و موجب شده موج بزرگی از مال باختگان روانه این کلانتری شوند.

سرقت‌هایی سریالی و پرشمار که احتمالا شمارشان از عدد یاد شده بیشتر است و بهتر است اظهار نظر دقیق در این خصوص به روز‌های آتی و اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ موکول شود که آمار تجمیعی این رویداد‌ها در دیگر کلانتری‌های حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده را در اختیار دارد. گزارشی که احتمال دارد با توجه به وقوع سرقت‌های پرشمار، به انتشار جزئیاتی از دستگیری شماری از این سارقان نیز منجر شود.

اتفاقی مسبوق به سابقه که پیشتر نیز تکرار شده و در گزارش‌های پلیس بازتاب یافته است. گزارش‌هایی که در پی وقوع سرقت‌های پر شمار در حاشیه برخی مراسم‌های تشییع و واکنش سریع ناجا به ماجرا، تهیه و منتشر شده و حکایت از شناسایی برخی مجرمان و دستگیری شان داشته؛ واکنشی که ظاهرا هنوز قرار نیست به اتخاذ تدابیری پیشگیرانه منجر شده و مراسم‌هایی از این دست را از آسیب‌هایی که سارقان وارد می‌آورند، تهی کند، مگر اینکه شمار سرقت‌های پرشمار امروز، تغییری در رویکرد مسئولان انتظامی به وجود آورد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید