پوست یکی از قسمت های حساس بدن هر فردی است که به مراقبت بیشتری نیاز دارد و این حساسیت با فصل تابستان بیشتر می شود.

زردچوبه جزو ادویه جات مفید است که مصرف آن توصیه می شود و حتی ماسک آن می تواند برای صورت افراد بسیار مفید باشد و باعث روشن شدن آن شود.

زنان هند با زردچوبه یک ماسک تهیه می کنند که باعث روشن شدن و درخشان شدن پوست آن ها می شود.

ترکیب کردن زردچوبه و روغن آفتابگردان با یکدیگر و تهیه یک ماسک برای عروس ها و دامادها بسیار طبیعی است که هنگام استفاده آن بر روی پوست خود باعث روشن و شفاف شدن پوست خود در مراسم عروسی شان می شوند.

اصلی ترین ماده زردچوبه، کورکومین است که باعث می شود تولید ملانین کاهش پیدا کند. ملانین هنگامی به وجود می آید که فرد در تماس بیش از حد با نور آفتاب باشد و این ماسک زردچوبه باعث می شود که ملانین کاهش پیدا کند.

هنگامی که افراد در طول سال به ویژه فصل تابستان که گرما و تابش نور آفتاب شدیدتر است، در معرض نور آفتاب باشند پوست حساس تر شده و حالت تیره تر پیدا می کند و به پاکسازی بیشتری نیاز دارد که ماسک زردچوبه می تواند این تیرگی ها و جرم های پوست را ازبین ببرد و پوست را شفاف کند.

افرادی که پوستی تیره دارند می توانند از این ماسک استفاده کنند و افراد دیگر هم می توانند از ماسک زردچوبه برای پوست خود استفاده کنند چون خواص ضد پیری هم دارد.

کورکومین موجود در زردچوبه باعث می شود که التهابات مزمن درمان پیدا کنند و تحریکات پوستی و آسیب های ناشی از آفتاب برطرف شوند که تمام این ها باعث پیری زودرس پوست می شوند و افراد می توانند از ماسک زردچوبه استفاده کرده و از این موضوع پیشگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید