عضو شورای شهر تهران  گفت: ظهور زیست شبانه به تغییر بنیادین در مناسبات اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی جوامع شکل گرفته و مشابه اینترنت، سیستم‌های اتوماسیون، استارتاپ‌ها و ... است که کشورها را درنوردیده است. 

به گزارش سلام نو، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار داشت:‌از دولت و رئیس‌جمهور به دلیل ارائه لایحه شفافیت مجلس تشکر می‌کنیم هر چند که این اقدام با تأخیر انجام شد و محورهای مهم این لایحه از جمله انتشار مشروح مذاکرات نهادهای شورایی در ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نمایندگان در مجلس اکنون با آزمونی تاریخی مواجه هستند که امیدواریم نمره قبولی از مردم کسب کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه خانه‌باغ را به جای برج‌باغ مورد تأیید قرار داد گفت: بر این اساس نحوه ساخت و ساز و باغات باقیمانده با رویکرد صیانت حداکثری و تعریف بسته تشویقی تعیین تکلیف می‌شود.

سالاری به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت:‌این شورایاری‌ها بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد به شمار می‌روند که از روز گذشته ثبت‌نام در این زمینه آغاز شده است.

وی به موضوع زیست شبانه و شبهات ایجاد شده در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌همکاران ما در شورای شهر به موضوع زیست شبانه آشنا هستند ولی برای روشن شدن افکار عمومی لازم است توضیحاتی ارائه دهم از جمله اینکه زیست شبانه امکان‌ناپذیر در جهان شهری امروز شده و در کشورهای توسعه یافته و غیر توسعه یافته اعم از کشورهای دارای مسلمان یا مسیحی وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: ظهور زیست شبانه به تغییر بنیادین در مناسبات اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی جوامع شکل گرفته و مشابه اینترنت، سیستم‌های اتوماسیون، استارتاپ‌ها و ... است که کشورها را درنوردیده است.

سالاری گفت: در صورتی که زیست شبانه برنامه‌ریزی نشده باشد تهدید به شمار می‌رود ولی اگر ساماندهی و به رسمیت شناخته شود تهدیدها رو به کاهش می‌رود و باید از این فرصت جهت ارائه خدمت بیشتر  به مردم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زیست شبانه از عوامل برندینگ شهری به شمار می‌رود و مطالعات کارشناسی متعددی در شورای شهر از چندین سال پیش در این زمینه انجام گرفته و جلسات زیادی با نهادهای مختلف از جمله پلیس‌،نخبگان، سازمان میراث فرهنگی و ... جهت ساماندهی آن داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی تنها خود را دلسوز مردم می‌دانند و بدون دلیل منطقی با آن مخالفت می‌کند به طوری که یکی از نمایندگان اعضای شورای شهر را که مصوبه زیست شبانه را تکذیب کرده بودند بیمار دانسته و آنها را عوامل نفوذ دشمن اعلام کرده است.

سالاری بیان داشت: نماینده‌ای دیگر نیز گفته است زیست شبانه موضوعی جزء ایجاد بستر برای فعل حرام نیست در حالی که همه این موضوعات توهین آشکار به تمدن و باور دینی غنی ایرانیان است.

وی تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین منکر ناامیدی، دور شدن مردم از هم  و غرق شدن در روزمرگی است و زیست شبانه با این منکر مقابله می‌کند.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: ایجاد سرگرمی حلال در جامعه و رونق اقتصادی گسترده کردن بهره‌وری زیرساخت‌های شهری از مزایای زیست شبانه به شمار می‌رود و از طرفی جذب گردشگر و رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اوایل انقلاب اسلامی برخی با سینما و تلویزیون مخالفت می‌کردند و اکنون نیز گمان می‌کنند با برخورد صلبی می‌توان مانع این مسئله شد در حالی که امام راحل که خود دین‌شناس بزرگی بود، در همان زمان اعلام کرد با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالف هستیم و بر همین اساس بود که سینمای انقلابی شکل گرفت ./فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید