وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو نسبت به تلاش‌های آمریکا برای تبلیغ طرح‌های غیرعادلانه‌ای که به شکل محرمانه برای جایگزینی قراردادی اقتصادی با اصل تشکیل دو کشور نگران است.

به گزارش سلام نو، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، همتای مصری خود در مسکو با اشاره به اهمیت حمایت جامعه جهانی از بازسازی‌ها در سوریه اظهار کرد: ما به طور کامل به قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل و پیش از هر چیز رعایت اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه پایبند هستیم.

در این قطعنامه که دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب رسید، تاکید شده است این مردم سوریه هستند که باید آینده کشور خود را بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی تعیین کنند و گروه‌های تروریستی در هیچ روند سیاسی جایی ندارند.

وزیر خارجه روسیه درباره کارگاه اقتصادی منامه نیز ابراز نگرانی کرد که آمریکا راه‌های جایگزینی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را جهت سازش تحمیل کند.

لاوروف گفت: مسکو نسبت به تلاش‌های آمریکا برای تبلیغ طرح‌های غیرعادلانه‌ای که به شکل محرمانه برای جایگزینی قراردادی اقتصادی با اصل تشکیل دو کشور نگران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه نسبت به تبدیل سوریه به میدانی برای مقابله میان ایران از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر هشدار داد.

او گفت: روسیه نسبت به تبدیل سوریه به یک منطقه درگیری و میدانی برای مقابله میان ایران از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر نگران است.

همچنین لاوروف حل اختلافات از راه گفت‌وگو را در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه خواستار شد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید