برگ درخت زیتون از خواص درمانی بسیاری برخوردار می باشد به گونه ای که بسیاری از کارشناسان طب سنتی استفاده از آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می کنند.

برگ درخت زیتون از خواص درمانی بسیاری برخوردار می باشد به گونه ای که بسیاری از کارشناسان طب سنتی استفاده از آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می کنند.

گفتنی است که حفظ پایداری قند خون را می توان یکی از مهمترین خواص برگ درخت زیتون عنوان کرد از این رو استفاده از دمنوش برگ درخت زیتون می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت موثر واقع شود.

جالب است بدانیم که درمان برخی از عفونت ها نیز می تواند در زمره دیگر فواید استفاده از برگ درخت زیتون قرار گیرد چرا که برگ این درخت حاوی مقادیر زیادی ازاولئوروپین می باشد که این ماده خود تاثیر بسزایی در درمان عفونت دارد. به عبارت بهتر ماده اولئوروپین دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچ است.

سوزاندن چربی ها را نیز می توان از دیگر خواص درمانی استفاده از برگ درخت زیتون عنوان کرد چرا که با استفاده از برگ این درخت ترموژنین  افزایش می یابد که این عامل این مهم خود می تواند تأثیر بسزایی در چربی سوزی داشته باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که مصرف برگ درخت زیتون خود می‌تواند عاملی اصلی برای عدم ابتلا به برخی از سر سطر ها باشد چراکه برگ این درخت حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.

باید یاد آور شد که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از برگ درخت زیتون خود می تواند آثار ضد التهابی و یا ضد قارچی داشته باشد.

شایان ذکر است که تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اولئوروپین می تواند تولید سلول های رشد (استئوبلاست) را تحریک کند. بنابراین, می تواند از کاهش تراکم استخوان و درمان پوکی استخوان نیز  جلوگیری کند.

یکی دیگر از خواص درمانی استفاده از برگ زیتون می تواند کاهش فشار خون باشد چرا که طبق بررسی های به عمل آمده  ثابت شده است که اولئوروپین توانایی کاهش فشار خون را دارد و و همچنین می تواند از تشکیل لخته خون نیز جلوگیری کند.

کاهش کلسترول خون را نیز می توان در زمره دیگر مزایای استفاده از برگ درخت زیتون عنوان کرد چرا که مصرف برگ درخت زیتون خود می تواند مانعی برای اکسیداسیون شدن کلسترول در خون باشد.

لازم به ذکر است که افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز می توان در زمره دیگر مزایای استفاده از برگ درخت زیتون نامید چرا که مطالعات نشان می دهد خواص استفاده از دمنوش برگ درخت زیتون دو برابر استفاده از چای سبز می باشد.

در خاتمه باید یادآور شد که درمان سرماخوردگی در فاصله زمانی کوتاه نیز یکی دیگر است خواص استفاده از برگ درخت زیتون می باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید