گیلاس که از میوه های خوشمزه و پرطرفدار است که از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد.

گیلاس که از میوه های خوشمزه و پرطرفدار است که از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد.

گفتنی است که بسیاری از کارشناسان و طب سنتی بر این باور هستند که مصرف گیلاس خود می تواند عاملی برای درمان میگرن ، تقویت مژه ها و یا جوانسازی پوست نیز باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که رنگ گیلاس از زرد تا سیاه متغیر است ،اما این در حالی است که معروف ترین نوع گیلاس به رنگ قرمز می باشد  همچنین شکل آن از کروی تا قلبی شکل نیز متغیر است.

گیلاس منبع غنی ویتامین ث است از این رو می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن باشد به گونه‌ای که محققان معتقد هستند که استفاده از گیلاس خود می‌تواند مانع از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی نیز باشد.

باید در نظر داشت که مصرف گیلاس خود می‌تواند عاملی برای تنظیم خواب نیز باشد بنابراین افرادی که با کم خوابی مواجه هستند می توانند اقدام به مصرف گیلاس کنند تا از این طریق در کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن مشکل آنها حل شود.

یکی دیگر از خواص مصرف گیلاس را می توان درمان پرواز دهی یا جت لگ عنوان کرد چرا که این میوه سرشار از فیبر می باشد که این خود می تواند تاثیر بسزایی در عدم ابتلا به پرواز زدگی داشته باشد.

درمان التهابات و همچنین درمان نقرس نیز در زمره دیگر مزایای مصرف گیلاس قرار دارند چرا که مصرف گیلاس باعث تنظیم فرآیندهای متابولیک میزان اسید اوره در خون کنترل می شود.

بدیهی است که در درمان بیماری های قلبی کاهش چربی و قند خون نیز می تواند از دیگر خواص استفاده از گیلاس باشد چرا که باید به خاطر داشت مواد مغذی موجود در گیلاس مثل ویتامین ها، آنتی اکسیدان های فلاونوئید و کاروتنوئید و مواد معدنی فسفر، برای قلب و عروق بسیار مفید هستند.این مواد سبب تنظیم ضربان قلب و تقویت قلب می شود و از سفت شدن رگ های خونی پیشگیری می کند.

افزایش تقویت حافظه نیز از دیگر مزایای مصرف گیلاس می باشد  همچنین مصرف این میوه می‌تواند در درمان سنگ کلیه و مثانه و یا صفرا نیز بسیار موثر باشد چرا که مصرف گیلاس به مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه است که به راحتی  سنگ‏ ها را از بین می‏ برد.

در خاتمه باید یاد آور شد که مصرف میوه خود می‌تواند به دفع سموم از بدن نیز  کمک  کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید