زنان ارومیه‌ای آن هم در حضور وزیر ورزش به ورزشگاه رفتند، داد زدند، تشویق کردند و خودشان را برای پیروزی تیم ملی به زمین و آسمان کوبیدن و هیجان زده شدند و آب از آب تکان نخورد.

سلام نو - سرویس اجتماعی: بازی‌های درخشان تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه چند حاشیه مهم و جذاب از جمله استقبال شورانگیز اهالی ارومیه از این مسابقات و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را داشت، حضوری پر شور که توجه همه را به خود جلب می‌کرد.

زنان ارومیه‌ای یک پنجم ظرفیت سالن غدیر یعنی چیزی نزدیک به 1000 صندلی را به خود اختصاص دادند و با استقبالی بی‌نظیر تیم ملی والیبال ایران را تشویق کردند.

«معصومه حبیبی»، نایب رئیس هیأت والیبال بانوان آذربایجان غربی با بیان اینکه بانوان ارومیه‌ای با شور و شعور در ورزشگاه حضور یافتند، گفت: این بانوان با رفتار شایسته خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی را به تصویر کشیدند. زنان ارومیه‌ای بدون هیچ حاشیه و مشکلی در سالن حضور یافتند و کاش زمینه حضور بانوان در آینده هم فراهم شود.

حضور زنان در روزشگاه‌های ایران سال‌ها است که به چالشی بحرانی تبدیل شده که برخی نمی‌خواهند اجازه حل شدن آن را بدهند. پیش از انقلاب زنان و مردان در کنار هم به ورزشگاه می‌رفتند ولی این مسئله پس از انقلاب منتفی شد و تا امروز هیچ راه‌کار دائمی برای آن اندیشیده نشده است و فقط هر از گاهی دسته‌ای منتخب از زنان در ورزشگاه حاضر می‌شوند تا از تعلیق فوتبال یا والیبال ایران جلوگیری شود.

در آغاز سال ۱۳۸۵ محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی خواستار فراهم کردن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد ولی در نهایت با فشار مخالفین دستور او نیز معلق ماند. تنها پیروزی مهم زنان برای حضور در ورزشگاه‌های فوتبال حضورشان در ورزشگاه آزادی برای پخش زنده فوتبال بود!

در حالی که طیفی از روحانیون عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها را برای رعایت حجاب و عفاف ضروری می‌دانند طبق نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در تاریخ ۲۱ شهریور سال ۱۳۹۶ در گستره ملی انجام گردید، ۶۱٫۱ درصد مردم ایران موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند.

طیبه سیاوشی از نمایندگانی که در این سال‌ها به شکل جدی در حال پیگیری حضور زنان در ورزشگاه است با اشاره به این مسئله می‌گوید: بحث مهمی که گاهی مطرح می‌شود این است که آیا رفتن خانم‌ها به ورزشگاه اهمیت دارد یا نه؟ تا الان کار ما این بوده که بسیاری از مباحث را اولویت سنجی کردیم و نهایتا همه آنها از دست رفته‌اند. خصوصا در حوزه زنان چنین رویکردی وجود داشته و ۴۰ سال خط قرمز پررنگ، ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده که هیچ کس نباید آن را مطرح می‌کرد.

او تاکید می‌کند که در حال حاضر جامعه زنان و خصوصا زنانی که دوست دارند تفریحی مثل ورزشگاه رفتن را داشته باشند، به دنبال این مطالبه هستند و می‌‌افزاید: در چنین شرایطی من به عنوان نماینده مردم و مسئولان ورزش به دلیل مسئولیت‌شان باید چاره‌ای بیندیشند. اما سوال اینجاست که این تدبیر باید به چه شکلی اندیشیده شود.

حالا اما زنان ارومیه‌ای آن هم در حضور وزیر ورزش به ورزشگاه رفتند، داد زدند، تشویق کردند و خودشان را برای پیروزی تیم ملی به زمین و آسمان کوبیدن و هیجان زده شدند و آب از آب تکان نخورد و به قول قدیمی‌ها قرآن خدا غلط نشد.

آدم همیشه باید از تجربه‌ها موفق درس بگیرد و حضور زنان در سالن غدیر هم یکی از همین تجربه‌ها است که باید تکرار شود. همان قدر که احتمال بی‌ادب، بی عفتی، بی‌حیایی و دزدی برای تماشاگران مرد وجود دارد می‌تواند برای زنان هم وجود داشته باشد و زن بودن آن‌ها به خودی خود مشوق هیچ بی‌حیایی و ایرادی نیست که هم اکنون وجود نداشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید