: به دنبال تنش اقتصادی آمریکا و چین، شرکت آمریکایی اپل به صورت گسترده نگران بازار خود در چین است زیرا برخی چینی ها تصمیم گرفته‌اند این کمپانی را تحریم کنند.

به گزارش سلام نو، این روزنامه در یادداشتی نوشته است که بسیاری از مردم چین پس از جنگ اقتصادی آمریکا و چین به استفاده از محصولات دیگر به جای اپل ترغیب شده‌اند. همینطور هشتگ‌هایی همچون «از هوآوی حمایت کنید» و« برند چینی بخرید» در میان رسانه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برند اپل یکی از برندهای متداول در چین قربانی جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین شده است و همینطور شاخص سهام اپل در بازارهای چین به شدت کاهش یافته است.

این روزنامه در ادامه نوشت: «هوآوی روز به روز در حال تبدیل شدن به یک قهرمان در برابر زورگویی‌های آمریکا است و اخیرا از محبویت بیشتری برخوردار شده است. مردم چین ترجیح می‌دهند از تولیدات ملی به جای محصولات خارجی استفاده کنند.»

ملی‌گرایی و استفاده از شعارهای ملی‌گرایانه در میان رسانه‌های چینی پس از تحریم شرکت هوآوی تکنولوژی توسط ترامپ در میان مردم و رسانه‌های این کشور بیشتر شده است.

این رسانه چینی در محکومیت اقدام گوگل نسبت به قطع همکاری با هوآوی نوشته است: «این حرکت گوگل  بی‌ارزش است و می‌دانیم که به زودی نسبت به اقدام خود پشیمان خواهد شد.»

آی فون در میان این جنگ اقتصادی ضرر زیادی به خود خواهد دید در صورتی که این شرکت قصد داشت که در سه ماهه دوم سال ۱۷ درصد فروش بیشتر داشته باشد. اپل هر ساله در چین میلیاردها دلار از  فروش محصولات خود کسب درآمد دارد.

جنگ اقتصادی در میان سرمایه گذاران وال استریت این ترس را به وجود آورده است که کاهش سهام این شرکت در چین تداوم یابد. همینطور «کردیت سوئیس»اعلام کرده است که سهام اپل به مقدار ۱۵ سنت در هر سهم کاهش یافته است./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید