مدیر برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی گروه بین‌المللی بحران افزود: مداخله نظامی در لیبی تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

به گزارش سلام نو، سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان حمله ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر به طرابلس که تحت کنترل دولت توافق ملی قرار دارد، بیش از ۶۵۰ تن کشته شده‌اند.

جوست هیلترمن، مدیر برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی گروه بین‌المللی بحران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: به نظر من مداخله نظامی ایده بسیار بدی است چرا که معمولاً این اقدام منجر به هیچ اتفاق خوبی نمی‌شود و تنها اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد چرا که آنها تمایل دارند تا جانب یک طرف را بگیرند و یا اینکه از سوی دیگر طرف‌ها به عنوان یک اقدام یکجانبه درک می‌شود.

وی افزود: می‌دانم که دولت توافق ملی تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس می‌خواهد نیروهای تحت رهبری خلیفه حفتر از این منطقه خارج شوند. به نظر من نخستین گام باید این باشد که نیروهای تحت حمایت خلیفه حفتر از حالت آماده باش خارج شوند و در گام دوم ما درباره خروج آنها صبحت خواهیم کرد.

هیلترمن همچنین خواستار افزایش اختیارات غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی شد چرا که این اقدام به طور قابل توجهی خشونت‌ها را در این کشور را متوقف می‌کند.

وی تاکید کرد: به نظر من بهترین وضعیت این است که قدرتهای جدیدی به نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی بدهیم تا درباره توافق مذاکره کنند و از هر دو طرف درگیر بخواهد تا نیروهای نظامی‌شان در داخل و اطراف طرابلس از حالت آماده باش خارج شوند. این درگیری‌ها باید پایان یابد. ۶۰۰ تلفاتی که شما به آن اشاره کردید در آغاز درگیری‌ها بیشتر بود و در حال حاضر متوقف شده است اما در هر صورت تهدید همچنان باقی است و ما باید به کاهش تنش‌ها دست یابیم.

گروه بین‌المللی بحران مستقر در بروکسل در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد. این گروه یک سازمان مستقل است که تحلیل‌ها و توصیه‌های را درخصوص درگیری‌های مرگبار جهانی فراهم می‌کند.

این گروه تحقیقات میدانی انجام می‌دهد، ارتباط خود را با سیاست‌گذاران حفظ کرده و از حمایت‌ها برای راه‌حل‌های صلح آمیز در درگیری‌ها حمایت می‌کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید