رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز هیچ نظامی، ولی به ابرقدرتی ولی فقیه ما ندارد.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و یادواره شهدای شهر آیسک و شهدای ۱۵ خرداد اظهارکرد: ترجیع بند پیوند امام و شهدا معنویت آنان بود که با اعتنا به فضل الهی وامید به خدا حرکت خود را ادامه دادند.

به گفته وی؛ تأمل در سخنان امام بویژه این مضمون که «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» می‌توان به جایگاه بالا و روشن بودن چراغ در دل این عبد صالح خدا پی برد.

وی تذکر مهم شهدا در وصیت نامه‌های آنان را توکل به خدا و پشتیبانی از ولایت فقیه بیان کرد و اظهار داشت: همانطور که امام و شهدا به خدا امید داشتند امروز هم وظیفه ما امید داشتن به خدا و انجام وظیفه محوله در هر پست و مقامی است.

وی با بیان اینکه بخاطر شرایط سخت و فشار اقتصادی و گرانی‌ها همه آحاد از مردم تا مسئولان مقصر هستیم ولی هرگز نباید ناامید شده ووشو به دست بیگانه داشته باشیم.

ماندگاری افزود: امام امید داشت و در سایه این امید حرکت او امروز یک موج جهانی شده و رو به جلو است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: او به رأی مردم تکیه نکرد و تربیت یافتگان مکتب امام هم فقط برای خدا حرکت می‌کنند و تنها امیدشان خداست.

ماندگاری افزود: از شگردهای دشمن ترساندن انسان است ولی هرگز از دشمن نترسید بلکه از خدا بترسید، امام خمینی با خدا بود وبا همین پشتوانه جلوی غرب و شرق ایستاد.

در نوع انتخاب دقت شود

این کارشناس مذهبی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در نوع انتخاب باید دقت کرد، همشهری بازی، قومیت گری، بومی گری را کنار بگذاریم و فقط و فقط به خاطر خدا به افراد اصلح رأی دهیم تا مملکت ما با این شرایط مواجه نشود.

به گفته وی قوه مجریه، قوه مقننه و حتی قوه قضائیه ما در تراز یک نهاد در نظام اسلامی که مقدمه ظهور باشد نیست و اینها نتیجه عملکرد و رأی دادن‌های خود ما در انتخابات است.

وی بیان کرد: امام خمینی پایه‌گذار نظام بندگی خدا بود و اگر خدا در زندگی ما کمرنگ شود حتماً ناامید می‌شویم.

به گفته وی دومین عاملی که امید را در دل ما روشن می‌کند «ولایت مداری» است و همانطور که امام راحل ره فرمود «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» امروز هیچ نظامی، ولی به ابرقدرتی ولی فقیه ما ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امنیت و عزت ما به برکت عنصر ولایت است و امروز در حالی که ولایت خدا در نظام ما تجلی پیدا کرده است ولی همواره عده‌ای یک قدم از ولی فقیه زمان عقب هستند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه ولی زمان خود را بشناسید افزود: شهدا با شناخت راه وامید به خدا همراه با ولایت بودند و بزرگترین درس آنها به ما ولایتمداری است.

وی یکی دیگر از عناصر موفقیت مومنان را «مجاهدت» بیان کرد و گفت: حرف امام و شهدا این بود که تکلیف از ناحیه خدا ست و با ولایت و مجاهدت نا امیدی در ما راه ندارد، با فاصله گرفتن از این عناصر ناامید و عقب مانده بوده و دست را جلو دشمن دراز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به فضل الهی امروز از ۴۰ سال قبل قوی‌تر هستیم و دشمن از هر زمان دیگری زبون تر است.

کارشناس برنامه‌های صدا و سیما گفت: امید به خدا، ولایت و مجاهدت ما را به نتیجه می‌رساند و پیام شهدا نیز این است که به آینده این نظام و انقلاب امیدوار باشیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید