انجام برخی از حرکات ورزشی تاثیر بسزایی در کاهش وزن و یا افزایش چربی سوزی دارد.

گفتنی است برخی از افراد بر این باور هستند که دویدن بر روی تردمیل خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش چربی سوزی داشته باشد اما این درحالی است که این کار تأثیر چندانی در چربی سوزی بر جای نمی گذارد چرا که برای داشتن بدنی مقاوم تر باید حرکات مقاومتی را انجام داد.

به طور کلی باید در نظر داشت که انجام حرکت ورزشی بارپی خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش چربی سوزی بدن داشته باشد، به گونه‌ای که کارشناسان ورزشی این حرکت ورزشی را برای افرادی که قصد کاهش چربی ناحیه دور شکم را دارند بسیار توصیه می کنند.

پرواضح است که انجام حرکت های کششی نیز تاثیر بسزایی در افزایش چربی سوزی دارد هرچند انجام این حرکت های ورزشی در ابتدا می‌تواند بسیار سخت و یا طاقت فرسا باشد به گونه‌ای که فرد بعد از انجام این حرکت‌ها با کوفتگی و یا احساس درد در عضلات خود مواجه می‌شود.

اسکات نیز می‌تواند حرکت ورزشی مناسب برای افزایش چربی سوزی در بدن باشد از این رو توصیه می شود برای انجام این حرکت ورزشی از دمبل ها و یا میله های هالتر استفاده کرد تا از این طریق به افزایش مقاومت عضله ها نیز کمک به سزایی کرد.

دو درجا دیگر از حرکات ورزشی مناسب برای افزایش مقاومت و همچنین افزایش چربی سوزی بدن می باشد برای انجام صحیح این حرکت باید پشت خود را صاف نگه داشته و زانوها را کمی خم کرده و دست ها را به سمت جلو نگه داشت. باید یادآور شد که انجام این حرکت ورزشی تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانیم که طناب زدن نیز تاثیر بسزایی در کاهش وزن و افزایش چربی سوزی دارد به گونه ای که با انجام این حرکت ورزشی می توان عضلات را نیز تا حد زیادی تقویت کرد.

پلانک نیز می‌تواند در افزایش چربی سوزی بدن موثر باشد چرا که تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند چنین حرکت ورزشی می‌تواند باعث کاهش درد در ناحیه کمر نیز شود.

بدیهی است که انجام حرکت ورزشی  خزش عنکبوتی نیز تاثیر بسزایی در افزایش چربی سوزی بدن دارد همچنین حرکت ورزشی می تواند عاملی برای افزایش انعطاف پذیری بدن نیز به حساب می آید.

باید در نظر داشت که انجام حرکت ورزشی پل باسن نیز می تواند گزینه مناسبی برای افزایش چربی سوزی باشد هر چند در این مجال باید یادآور شد که انجام این حرکت ورزشی برای افرادی که در قسمت زانوی خود دچار مشکل هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که انجام این حرکات ورزشی در طول روز باید به مدت ۱۰ دقیقه انجام شود تا پس از گذشت زمان کوتاهی بتوانید به اندام  ایده آل دست یابید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید