رییس کمیته‌ دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تا مادامی که امریکایی ها نتوانند به شناخت دقیق، کامل، درست، منطقی و عمیق اصل و ماهیت تحولات جمهوری اسلامی ایران برسند، تصمیماتشان هم ناکارآمد و ناصحیح خواهد بود.

به گزارش سلام نو، اردشیر نوریان در تحلیلی از اظهارات اخیر مقامات آمریکایی اظهار کرد: بسیاری از اشتباه های راهبردی مقامات آمریکایی در برابر انقلاب اسلامی ریشه در عدم درک صحیح آنها از ماهیت، جوهره و خاستگاه تحولات رخ داده در درون مرزهای انقلاب اسلامی دارد. به همین دلیل رفتار و تصمیمات آنها از شناخت ناصحیح انقلاب اسلامی نشات گرفته و به دنبال آن اقدامات، سیاست ها و راهبردهایشان هم به نتایجی که مورد تصورشان است، دست پیدا نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این که مقامات آمریکایی درک درستی از موضوعات داخلی ما و شناخت دقیقی از جوهره اتفاقات و تحولات انقلاب اسلامی ندارند، در این رابطه خاطر نشان کرد: این عدم شناخت و درک صحیح به آنها این اجازه را نمی‌دهد که پازل تصمیماتشان در فرایند منطقی و درست کنار هم چیده شود. این از اصلی‌ترین دلایل ناکامی مقامات آمریکایی در برخورد با انقلاب اسلامی است تا مادامی که آنها نتوانند به شناخت دقیق، کامل، درست، منطقی و عمیق اصل و ماهیت تحولات جمهوری اسلامی ایران برسند، تصمیماتشان هم ناکارآمد و ناصحیح خواهد بود.

این رییس کمیته‌ دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که  این موضوع شامل جمهوری خواهان و دموکرات‌ها می‌شود، توضیح داد: هر دو گروه دچار عدم درک صحیح و خطای راهبردی هستند؛ لذا نباید به تفاوت و رفتارها در ادبیات مقامات آمریکایی در ادوار مختلف دل خوش کرد و بگوییم که دولت ترامپ درک ناصحیح داشته است و دموکرات‌ها درک درستی دارند. همواره بدانیم مقامات آمریکایی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را تهدید وجودی برای خود تصور می‌کنند بدان معنا که با این تهدید وجودی می‌خواهند تمامی امکاناتشان را برای رفع آن بسیج کنند. البته جمهوری خواهان و دموکرات ها مواجهه متفاوتی با این موضوع دارند و هر کدام به نوعی برخورد می‌کنند ، ولی در نهایت چه ترامپ و چه اوباما هر دو به دنبال مقابله با نظام ما هستند که همگی به دلیل خطاهای بنیادی در شناخت بنیان‌های معرفتی انقلاب اسلامی است که تاکنون هم به توفیقی دست پیدا نکرده و در آینده هم موفق نخواهند شد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید