کرباسچی افزود:  برخی که در میکروفن خود فوت هم نکرده بودند پیشتازی مطهری را به ضرر خود می‌دیدند.

به گزارش سلام نو، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران از حذف مطهری از هیات ریسه مجلس به عنوان اشتباه مشترک امید و مستقلین یاد می‌کند. او می گوید رویکردی که فراکسیون امید روز یکشنبه در پیش گرفته شد رویکرد درستی نبود و دوستانی‌ که این شیوه را برنامه‌ریزی کردند یا بینش درستی از ترکیب مجلس و ترکیب سیاسی در مجلس ندارند یا انگیزه‌های دیگری را دنبال می‌کنند که عمدتا شخصی است.

او در توضیح منظورش از انگیزهای شخصی گفت:  ممکن است افرادی تمایل داشته باشند سمتی بگیرند و از سوی دیگر آقای مطهری یک فرد آزاده‌ای بود که هرچند ممکن است برخی با مواضع فرهنگی و اجتماعی او مواضعی داشته باشند اما به لحاظ سیاسی اظهارنظرهای شجاعانه‌ای داشتند و در جایگاه هیات رییسه بیشترین تقابل را جریان تندرو مجلس با ایشان داشتند و حتی با او دست به یقه شدند. به نظر می‌رسد برخی از افرادی که در جریان اصلاح‌طلبی هستند این پیشتازی آقای مطهری را در شرایطی که خودشان همیشه ساکت بودند تا جایی که به برخی از آنها گفته شده بود تا به حال در این مدت نمایندگی یک فوت هم در این میکروفن خود نکرده‌اید را به ضرر خود می‌دیدند. آقای مطهری مسلم است با این همه اظهارنظر شجاعانه دیگران را به حاشیه می‌راند.

کرباسچی می‌گوید: از سوی دیگر جناح مقابل اصلاح‌طلبان هم به نظر می‌رسد خیلی برنامه‌ریزی شده عمل کردند به‌طوری که تحریک‌هایی را انجام دادند به این معنا که اعلام کردند به لاریجانی رای نخواهند داد یا حتی این رای را به گلدان اصلاح‌طلبان خواهند ریخت در این صورت این تصور را در میان اعضای فراکسیون امید به وجود آوردند که می‌توانند ریاست مجلس را کسب کنند درحالی که مشخص بود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. البته این را هم باید بگویم که دوستان آقای لاریجانی هم اشتباه کردند که در یک رویارویی این‌چنین که نتیجه‌اش را می‌دانستند یک چهره‌ای مانند آقای مطهری را از حوزه نیابت مجلس حذف کردند و این رویکرد انتقامی دوستان لاریجانی اشتباه فاحش بود چراکه بودن یا نبودن علی مطهری در جایگاه نایب‌رییسی برای شخص مطهری امتیاز وی‍ژه‌ای نبود بلکه برای مجلس یک امتیاز محسوب می‌شد.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این این رویکرد باعث شد شفاف‌سازی شود و اصلاح‌طلبان واقعی در مجلس مشخص شوند گفت: اینها توجیه است. کدام شفاف‌سازی؟!‌ از همان اول هم که این مجلس تشکیل شد مشخص بود حدود 105 تا 106 نفر عضو این فراکسیون هستند که با آن کار می‌کنند. در مجلس باید کار سیاسی کرد و دید وضعیت چگونه‌ است؛ اینکه شما پست معاونت مجلس را از دست بدهید به خاطر یک حرف نامشخصی به نام شفاف‌سازی کاملا مشخص است که نامربوط و نابجاست الان چه چیزی را شفاف کردیم؟! ما در زمان انتخابات می‌توانیم شفاف همه‌چیز را بگوییم و همان زمان مشخص می‌شود چه کسی در طول این چند سال از حقوق مردم به خوبی دفاع کرده است و چه کسی در این مدت کاملا ساکت بوده و لب از لب باز نکرده است. امروز یک پست مهم را از دست می‌دهید که شفاف کرده باشید؛ نتیجه چه شد چه چیزی شفاف شد؟!/خبرانلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید