اوایل این هفته بود که اپل اعلام کرد تغییراتی در مک بوک پروهایش ایجاد کرده. 

به گزارش سلام نو، مهمترین آن ها هم بهبودهایی در کیبورد مک بوک پرو بود که چند سالیست برای کاربران مشکل آفرین شده. اپل گفته این تغییرات مربوط به مواد بکار رفته در مکانیسم پروانه ای این صفحه کلید است که حالا اطلاعات بیشتری درباره اش منتشر شده.

به گفته iFixit اپل از دو ماده جدید در کیبورد مک بوک پرو استفاده کرده

طبق یافته های iFixit به نظر می رسد اپل واقعا در کیبوردهای جدید از ترکیبات تازه ای استفاده کرده، اما هنوز روشن نیست این اتفاق چطور قرار است از بروز مشکلات مشابه در کیبورد مک بوک پرو جلوگیری کند. این گروه با استفاده از ابزارهای مخصوص متوجه شد اپل حداقل از دو ماده جدید در کیبورد مک بوک پرو سال 2019 استفاده کرده است. به گفته مدیر عامل iFixit جنس ماده قطعه ای که مسئول بالا آوردن کلید پس از فشرده شدن است تغییر کرده. در واقع ماده پوشاننده این قسمت نسبت به مدل 2018 عوض شده و اپل از فلزی متفاوت یا نوعی عایق جدید استفاده کرده است.

سوییچ قدیمی (سمت چپ) در کنار سوییچ جدید (سمت راست)

علاوه بر این به نظر می رسد ماده سازنده پوشش سوییچ ها هم عوض شده و در حالی که پوشش نمونه های 2018 نیمه شفاف و حالتی سیلیکونی داشت، مدل جدید روشن تر و نرم تر است. بنا بر نتایج آزمایشات هردو این مواد پلیمراند اما دومی به وسیله نایلون تقویت شده است.

اپل پیش از این هم اعلام کرده بود اکثر کاربران با کیبوردهای جدیدش هیچ مشکلی نداشته اند، اما پس از معرفی سری جدید این صفحه کلیدها در سال 2015، ایرادات مختلفی از دکمه های گیر کرده تا از کار افتادن دکمه اسپیس توسط کاربران گزارش شده اند.

تغییرات کیبورد جدید بسیار جزئی هستند

مدیرعامل iFixit عنوان کرده با توجه به اینکه طراحی اصلی کیبورد مک بوک پرو با مدل های قبلی یکسان است، بعید می داند راهکار اخیر اپل مشکلات را حل کند. حالا باید دید کاربرانی که بهای گزافی برای خرید این لپ تاپ می پردازند، چه واکنشی نسبت به این موضوع دارند. اوضاع برای خریداران این دستگاه چند ده میلیون تومانی در داخل کشور هم به مراتب بدتر خواهد بود، چون هیچگونه دسترسی به خدمات اپل ندارند.

اگر شما هم از کاربران مک بوک پروهای جدید اپل هستید و به چنین مشکلاتی برخورده اید تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید./دیجیتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید