مدیر نظارت بر توزیع کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مورد توزیع شکر و دیگر کالاهای اساسی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلام نو، محمد قدیری ابیانه  اظهار کرد: در زمینه نهاده‌ها متولی وزارت جهاد کشاورزی است اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی کالاهایی مانند شکر، برنج، روغن، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و… بوده که منشأ آن مصرف کننده نهایی است و گزارش کار آن با سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مسئله خلاف قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی نیست؟ گفت: تأمین این کالاها با وزارت جهاد کشاورزی است و آن‌ها را برای توزیع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌دهد، به عنوان مثال شرکت بازرگانی دولتی برنج، روغن و شکر را به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌کنند. و در واقع مباشر این وزارتخانه برای توزیع این کالاهای اساسی هستیم.

مدیر نظارت بر توزیع کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره وضعیت موجودی شکر در شرایط کنونی گفت: در تأمین شکر و دیگر کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و روغن هیچ کمبودی نداریم و ذخایر کشور به اندازه کافی و نیاز کشور موجود است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در آخرین مصوبات دولت نرخ ارز برای واردات حبوبات، کره و… نیز نرخ ارز نیمایی تغییر پیدا کرده است، اعلام کرد: برای شکر نه‌تنها موجودی و واردات در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد بلکه در سال گذشته نیز میزان تولید داخلی این محصول استراتژیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید و تا کنون نیز ۷۰۰ هزار تن نیز واردات داشته‌ایم و همه نیاز کشور دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون ۵۰۰ هزار تن در سال است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید