جوش شیرین

جوش شیرین یکی از روش های درمانی برای کهیر است که به دلیل خواص ضد التهابی که دارد باعث کاهش التهاب و خارش می شود.

برای استفاده از جوش شیرین برای درمان کهیر باید یک دوم تا یک فنجان جوش شیرین را درون یک وان که پُر از آب گرم است اضافه کنید که به جای آن می توانید از تشت بزرگ هم استفاده کنید و خوب جوش شیرین را با آب درون آن هم زده و حل کنید. سپس درون ترکیب آب و جوش شیرین قرار بگیرید و پس از بیست تا سی دقیقه می توانید از خاصیت ضد التهابی و کاهش دهندگی کهیر به وسیله جوش شیرین استفاده کنید.

روش دیگری که با استفاده از جوش شیرین می توان به درمان التهاب و کاهش کهیر کمک کرد این است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون ظرف مناسبی بریزید و به مقدار کافی به آن آب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا فرم خمیری شکل به خود بگیرد.

خمیری که با آب و جوش شیرین تهیه کردید را بر روی قسمت کهیر قرار دهید و ده دقیقه که خمیر جوش شیرین بر روی قسمت موردنظر قرار گرفت آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

سرکه سیب

یکی دیگر از روش های درمان کهیر استفاده از سرکه سیب است.

سرکه سیب دارای خاصیت آنتی هیستامینی است و باعث می شود که التهاب بدن شما تسکین پیدا کند و باعث می شود پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن منظم شود.

سرکه سیب برای سلامت پوست بسیار مفید است.

برای استفاده از سرکه سیب می توانید دو فنجان سرکه سیب را درون وان که پُر از آب گرم است بریزید و روزانه به مدت پانزده تا بیست دقیقه درون وان قرار بگیرید.

روش دیگری که می توان از سرکه سیب استفاده کرد این است که مقداری سرکه سیب و آب را به صورت تساوی با یکدیگر مخلوط کنید و قسمتی از بدن خود که کهیر زده است را با ترکیب سرکه سیب و آب به خوبی بشویید. دو تا سه بار در روز این کار را انجام دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید