در فضای مجازی هم به ویژه در توییتر واکنش ها به ریاست احتمالی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 زیاد است. اگرچه برخی ریاست رییسی بر قوه قضائیه را در حد یک شایعه می دانند اما اظهارات دادستان کل کشور به صورت تلویحی صحت این شایعه را تایید می کند.

بعد از انتشار خبر انتصاب قریب الوقوع حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه، واکنش های زیادی شاهد بودیم. با این حال تایید تلویحی دادستان کل کشور نشان از آن دارد که احتمالا رقیب روحانی در انتخابات قوه مجریه، بر صدر قوه دیگری خواهد نشست.

به گزارش سلام نو، چند ماهی است که گمانه زنی ها برای رییس بعدی قوه قضاییه شدت گرفته است. آیت الله اعرافی و حجت الاسلام رئیسی مهم ترین گزینه هایی بودند که خبر حضور احتمالی آنها بر مسند قوه قضاییه به صورت غیر رسمی منتشر شد.

خبر انتصاب آیت الله اعرافی، روحانی 59 ساله اهل یزد و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خیلی زود تکذیب شد. با این حال کمتر کسی تا همین چند ماه پیش تصور می کرد حضور ابراهیم رئیسی به عنوان نفر شماره یک دستگاه قضا تا این حد جدی باشد.

سال 88 و زمانی که آیت الله آملی لاریجانی به عنوان رییس قوه قضاییه انتخاب شد هم نام رییسی به عنوان گزینه احتمالی ریاست قوه قضاییه مطرح بود. معاون اول آیت الله هاشمی شاهرودی در دستگاه قضایی کشور شاید سال 88 آنچنان میان مردم شناحته شده نبود اما در سالهای اخیر بعد از مسئولیتش در آستان قدس و بعد هم انتخابات جنجالی سال 96 نامش بر سر زبان ها افتاد.

فرید مدرسی، روزنامه نگار چند روز پیش در صفحه شخصی توییترش از قطعی شدن انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه خبر داد. او در توییتی نوشت: در اوایل هفته ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه ‌قضائیه قطعی شد.گفت و گو های مقدماتی با او انجام شده و جلسه میان او و صادق لاریجانی نیز برای چگونگی انتقال ریاست قوه برگزار شد. قرار شده است که معاونان قوه قضائیه نهایت همکاری را با رئیسی داشته باشند.

در ماه های اخیر چند نوبت شایعه ترک آستان قدس رضوی از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح شده بود، این خبر در روزهای اخیر باز هم در فضای رسانه ای مطرح شده است اما تولیت آستان قدس رضوی در صفحه ایسنتاگرامی خود با انتشار مطلبی به این شایعات واکنش نشان داده است.

رئیسی در صفحه اینستاگرام خود عکسی منتشر کرده که در آن به این نکته اشاره شده است که این راه را با قوت ادامه خواهد داد. او با بیان اینکه نگاه تحولی در آستان قدس رضوی کُند و متوقف نخواهد شد، گفته است: مصمم هستیم تا جایی که توان داریم و بدون سستی، خدمت رسانی در جهت اهداف فرهنگی و محرومیت زدایی را به صورت تحولی دنبال کنیم.

البته این جملات به معنای عدم پذیرش ریاست قوه قضاییه توسط معاون سابق این قوه نیست. فرید مدرسی در توییت دیگری نوشته است: به یاد دارم اولین بار خبر دادم که ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود؛ همه رسانه‌ هایشان گفتند دروغ می‌ گویی و رئیسی هم واکنش نشان داد که فعلا قصد کاندیداتوری ندارم اما شد.

در فضای مجازی هم به ویژه در توییتر واکنش ها به ریاست احتمالی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 زیاد است. اگرچه برخی ریاست رییسی بر قوه قضائیه را در حد یک شایعه می دانند اما اظهارات دادستان کل کشور به صورت تلویحی صحت این شایعه را تایید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه نشست حقوقی کاربردی موسسه آموزش عالی شهید قدوسی که صبح امروز در معاونت منابع انسانی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خبر تعیین حجت الاسلام رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه که این روزها در  فضای مجازی منتشر شده صحت دارد یا خیر؟ گفت: فعلا فضای مجازی است. دادستان کل کشور همچنین گفت: تا به فضای حقیقی تبدیل شود، طول می‌ کشد.

مرداد سال آینده بعد از ده سال احتمالا آیت الله آملی لاریجانی با قوه قضاییه خداحافظی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید تا ماه های آتی چه کسی ریاست قوه قضائیه را با همه پیچیدگی های این مسئولیت قبول خواهد کرد. شواهد و قرائن حاکی از این است که ریاست رقیب روحانی بر یکی از مهم ترین قوای سه گانه بسیار محتمل است.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید