جلال طالبی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: با امکاناتی که ما داریم و مشکلات اقتصادی‌ای که وجود دارد کم‌تر مربی‌ای حاضر است به ایران بیاید، به خصوص بعد از مصاحبه اخیر آقای کی‌روش شاید خیلی از مربی‌ها اصلا به آمدن به ایران فکر هم نمی‌کنند.

سلام نو – سرویس ورزشی: پس از گذشت چند ماه در نهایت روز گذشته مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک رسماً به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب و برای عقد قرارداد رسمی همراه دستیارانش وارد ایران شد.

تیم ملی فوتبال ایران پس از کی‌روش مدتی سرمربی نداشت و از فرصت‌های موجود به درستی استفاده نکرد ولی حالا به نظر می‌رسد با سرمربی جدید دور تازه فعالیت‌های تیم ملی آغاز شده.

پیش از این برخی چهره‌های وزارت ورزش از عقد قرار داد با یک مربی بزرگ‌تر از کی‌روش برای تیم ملی دم می‌زدند و از در صف بودن مورینیو و زیدان خبر می‌دادند، اما در نهایت به حضور ویلموتس بلژیکی رضایت دادند.

او سابقه هدایت بلژیک و ساحل عاج را در کارنامه دارد و با وجود این که مدت اخیر را بیکار بوده است به نظر می‌رسد از نظر قیمت و سطح فنی یک از معقول‌ترین و ممکن‌ترین گزینه‌های موجود برای تیم ملی ایران بود.

جلال طالبی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی سال 1998، در گفت‌وگو با سلام نو در پاسخ به این سوال که حضور مارک ویلموتس روی نیمکت ایران را چطور ارزیابی می‌کند گفت: با امکاناتی که ما داریم و مشکلات اقتصادی‌ای که وجود دارد کم‌تر مربی‌ای حاضر است به ایران بیاید، به خصوص بعد از مصاحبه اخیر آقای کی‌روش شاید خیلی از مربی‌ها اصلا به آمدن به ایران فکر هم نمی‌کنند.

او  با اشاره به سبک فوتبال ویلموتس گفت: به نظر می‌رسد از نظر سبک فوتبال آقای ویلموتس به فوتبال دفاعی علاقه‌مند هستند و کم و بیش می‌تواند پیرو سبک فوتبال کی‌روش باشد و احتمالا در حوزه فنی ابتدا روی مسائل فنی کار می‌کند. به هر حال باید دید فدارسیون فوتبال و فوتبال ایران از این مربی چه می‌خواهد و چه قدر افکار این مربی به فوتبال ایران نزدیک است، چون فوتبال بلژیک بر خلاف ایران سرعتی است.

این کارشناس فوتبال در ادامه با تاکید بر اینکه باید به ویلموتس فرصت داد گفت: ما باید اجازه بدهیم ویلموتس کارش را پیش ببرد و به فوتبال ایران کمک کند و ما هم به او کمک کنیم تا دچار مشکلات حاشیه‌ای نشود.

او با اشاره به تنش‌های دوران کی‌روش گفت: ما نه باید او را این قدر بزرگ کنیم که نتوانیم با او حرف بزنیم و نه آن چنان تحقیرش کنیم که نتواند کار کند. فدارسیون هم نباید اشتباه کند و قرارداد را طوری تنظیم کند که شان فوتبال ایران حفظ شود.

طالبی درباره ارتباط مربی تیم ملی و مربیان لیگ پس از دوران کی‌روش گفت: شکل این رابطه به جز مربیان لیگ برتر بستگی به خود ویلموتس هم دارد که چطور بخواهد با مربیان ایرانی کنار بیاید. پیش بینی من این است که ایشان بتواند با مربیان لیگ کنار بیاید و مربیان هم با ایشان کنار بیایند.  باید بداینم انتقاد همیشه وجود دارد و باید به جا مطرح شود.

او در انتها با اشاره به شرایط موجود جامعه گفت: امروز فوتبال از چیزهایی است که می‌تواند غرور ملی مردم ایران را احیا کند و باعث شود که مردم سربالا داشته باشند و خوشحال باشند، پس کاری کنیم که امکان خوشحالی مردم محیا شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید