همان گونه که می دانیم مصرف آب به تنهایی  نمی تواند آب مورد نیاز را بدن را تامین کند از این رو استفاده از برخی مواد غذایی می تواند در تامین آب لازم به بدن کمک کند.

گفتنی است عدم استفاده از آب کافی می تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد به گونه ای احتمال بروز برخی از بیماری ها و همچنین دهیدراته شدن بدن منجر شود.

به طور کلی باید در نظر داشت که با استفاده از طالبی می توان تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تامین کرد چرا که 90 درصد طالبی را آب تشکیل می دهد از این رو می توان در روزهای گرم سال از این میوه استفاده کرد تا کمبود آب بدن به راحتی تامین شود همچنین این میوه نیز می‌تواند جایگزین ذخایر گلیکوژن در بدن شود.

مصرف انواع توت ها نیز می تواند تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن را تامین کند چرا که بیشتر توت ها از ۹۲درصد  آب تشکیل شده اند و همچنین منبع آنتوسیانین نیز می باشند.

باید در نظر داشت ماده ای که به توت ها رنگ می دهد می تواند به راحتی التهابات پس از تمرین را ازبین یبرد و همچنین درد را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

آنچع مسلم است مصرف انواع سوپ هایی که از آب گوشت و یا انواع سبزیجات تازه تهیه می شوند سرشار از سدیم می باشد و مواد معدنی لازم را  به بدن می رساند که  می تواند ترکیبات الکترولیت را تکمیل کند.

مصرف انواع حبوبات مانند برنج، بلغور و جو نیز می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن مفید باشد چرا که به هنگام پخت آب زیادی جذب می‌کنند و بدن نیز هنگام هضم حبوبات این آب را به خود جذب می کند.

لازم به ذکر است فیبر موجود در بلغور و جو به راحتی می تواند کلسترول را به خود جذب کند.

استفاده از فلفل دلمه ای نیز می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد چرا که فلفل دلمه ای یکی از پرآب ترین سبزیجات محسوب می شود همچنین باید در نظر داشت که فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و A  است.

باید در نظر داشت که کاهو نیز می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن مفید باشد چرا که ۹۶درصد کاهو را  آب تشکیل می دهد اما این در حالی است که انواع دیگر کاهوها بیشتر مغذی هستند و از  آب چندانی نیز برخوردار نمی باشد.

پر واضح است که خیار نیز به اندازه کاهو آبدار می باشد و پوست این میوه نیز دارای ماده ای به اسم سیلیکا است که به قابلیت ارتجاعی پوست، ناخن  ومفاصل نیز کمک می کند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که کرفس نیز می تواند در زمره سبزیجات مناسب برای آبرسانی باشد چرا که از  95 درصد آب تشکیل شده است همچنین کرفس از کالری کم و فیبر بالایی برخوردار است که برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب می باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید