يكي از عارضه هاي دوران بارداري ايجاد حالت تهوع به هنگام صبح است كه اين خود مي تواند براي مادر بسيار سخت و خسته كننده باشد به گونه اي كه در طول روز  منجر به كم انرژي شدن و يا بي حوصلگي مادر شود.

یکی دیگر از غذاهایی برای زنان باردار در صبح مفید است مصرف که انواع سوپ‌ها یا آبگوشت‌های ساده و یا سیب‌زمینی آب‌پز ساده می باشد البته منوط به اینکه در تهیه آنها از ادویه جات زیادی استفاده نشده باشد.

بدیهی است استفاده از بیسکویت شور و چوب شور نیز می تواند در برطرف کردن حالت تهوع صبحگاهی موثر باشد.

آنچه مسلم است برای رهایی از حالت تهوع صبحگاهی می توان ژله و  یا بستنی یخی نیز استفاده کرد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که نوشیدن چای نعناع نیز در برطرف کردن حالت تهوع صبحگاهی بسیار تاثیرگذار است چرا که نعناع علاوه بر عطر بی نظیری که دارد می تواند آرامش بخش مناسبی نیز باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از موثرترین راهکارها برای درمان حالت تهوع صبحگاهی در زنان باردار خوردن غذا و یا نوشیدنی می باشد چرا که همان گونه که می دانیم خوردن نقش بسزایی در از بین بردن حالت تهوع دارد از این رو قصد داریم تا در مطب پیش رو شما را با انواع غذا و نوشیدنی های مفید برای درمان حالت تهوع صبحگاهب در زنان باردار آشنا کنیم.

پر واضح است که به هنگام صبح بسیاری از افراد تمایلی به مصرف غذاهای گرم ندارند از این رو می توانند یک سری ساندویچ های سرد را مصرف کنند.

باید در نظر داشت با توجه به اینکه تغذیه مادر باردار از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو توصیه می شود به هنگام صبح از برخی سبزی‌ها و میوه‌های خام مانند لیمو یا زنجبیل تازه یا سالاد سرد استفاده کنند هر چند در این مجال باید یادآور شد که نباید از انواع سس‌ها، چاشنی‌ها و ادویه جات استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید