<br/>امروزه شاهد افزایش ناباروری در میان زنان و مردان هستیم که بسیاری از کارشناسان دلایل مختلفی را برای بروز این عارضه عنوان می کنند.

گفتنی است بر اساس مطالعات صورت گرفت امواج الکترومغناطیسی تاثیر بسزایی در ناباروری افراد دارد هر چند این مهم هنوز از نظر علمی به اثبات نرسیده است.

به طور کلی باید در نظر داشت که پیشرفت علم و تکنولوژی  فواید و مزیت‌های فراوانی برای مردم به همراه دارد، اما  این در حالی است که مهم می تواند مضراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

بدیهی است امواج موبایل و وای فای تاثیرات منفی بر ناباروری افراد دارد به گونه ای که بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند تا حد امکان از این دو باید فاصله گرفت و به خصوص به هنگام خواب نیز موبایل و یا وای فای نباید در نزدیکی محل خواب باشد.

آنچه مسلم است امواج الکترومغناطیسی بر کاهش ذخیره تخمدانی زنان یا کم شدن تولید اسپرم مردان، می‌تواند نقش موثری داشته باشد از این رو باید از این امواج فاصله گرفت.

باید در نظر داشت که در صورت نیاز به استفاده از وای فای بهتر است آن را تا حد امکان خارج از منزل روشن کرد تا تاثیرات منفی آن نیز کاهش یابد.

پر واضح است که استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی نیز می تواند در افزایش ناباروری موثر باشد چرا که مطالعات نشان می دهد سرب موجود در لوازم آرایشی می تواند در ابتلای افراد به بیماری های متعدد نقش بسزایی داشته باشد.

لازم به ذکر است که بیشتر لوازم آرایش حاوی هورمون‌های استروژن، سرب و برخی مواد سمی هستند که این مواد بر ذخیره تخمدانی زنان تأثیر منفی می‌گذارد.

باید یادآور شد که متاسفانه به دلیل قیمت بالای لوازم آرایش مناسب بسیاری از افراد به خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت روی می آورند که این خود می تواند در افزایش پیامدهای منفی استفاده از لوازم ارایشی موثر باشد.

کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی نیز یکی دیگر ازنکات قابل تامل در این خصوص می باشد چرا که این مهم می تواند منجر به افزایش آثار منفی استفاده از لوازم آرایش باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی و همچنین در معرض امواج وای فای قرار گرفتن حتی می تواند منجر به سقط جنین شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید