رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بیشتر محصولات استان را به سه کشور عراق، افغانستان و اردبیل صادر می‌کنیم.

به گزارش سلام نو، رئیس اتاق اردبیل گفت: افزایش قیمت ارز، مصوبات عجولانه در امور گمرکی و زیر پا گذاشتن قوانین مستمر محیط کسب‌وکار توسط دولت، هم‌چنین عدم مشورت با بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اساسی در خصوص اقتصاد و صادرات کشور باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان شده است.

حسین پیرموذن در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اردبیل گفت: هر زمانی که اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم لذا باید با فضا دادن  به بخش خصوصی در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کوشا باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: متاسفانه قوانین دست و پاگیر کنونی مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان ایجاد کرده است از آنجائی که صادرکنندگان نقش موثر و اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارند باید حمایت‌های لازم از این قشر انجام یافته و به مطالبات و مشکلات آن‌ها در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

وی  افزود: برای موفقیت واحدهای تولیدی در امر صادرات و ترغیب در حرکت به این سمت و سو دولت باید به پرداخت مطلوب یارانه صادراتی اهتمام بیشتری داشته باشد.

حسین پیرموذن تسهیل دسترسی به ارز را در رونق صادرات ضروری خواند و گفت: برای موفقیت در صادرات باید قوانین دست و پاگیر صادراتی در کشور نیز اصلاح شود.

پیرموذن درباره پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و بانک‌ها باید اهتمام جدی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با اشاره به صادرات اردبیل به کشورهای همسایه افزود: در حال حاضر بیشتر صادرات استان مربوط به عراق، افغانستان و آذربایجان است./خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید