با این همه در حال حاضر و می 2019 بیت کوین هنوز محبوبیت دارد و بسیاری از کاربران و مشتریان این ارز در سراسر جهان مشتاقانه میل زیادی به تراکنش از طریق این ارز رمزنگاری شده دارند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: در یکی دو سال گذشته بیش از هر زمان دیگری نام بیت کوین در محافل اقتصادی شنیده شده است. ارز دیجیتالی که بدون هیچ گونه پشتوانه ای است و ارزشش تنها به خودش بستگی دارد. نوسانات بیت کوین در ماه های اخیر باعث شده تحلیلگران تحلیل های متناقضی ارائه دهند اما حالا برآیند گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که بیت کوین در سال جاری میلادی باری دیگر به قیمت ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

به گزارش سلام نو، بیت کوین ها یکی از پدیده‌های مهم و جدید حوزه فناوری مالی به شمار می‌روند. بیت کوین برای تبادل و یا پس‌انداز نیاز به هیچ بانکی ندارد و تقریبا می توان گفت جعل آن غیر ممکن است. با توجه به اینکه تولید بیت کوین نیاز به توان پردازشی بسیار بالایی دارد، جعل آن از نظر اقتصادی به هیچ وجه به صرفه نیست. به همین دلیل است که با توجه به کارکردهای تسهیل کننده در زمینه پرداخت، ارزهای دیجیتال و در راس آن بیت کوین مورد توجه بسیاری از کشورها و بازارهای مالی قرار گرفته است

بیت کوین به عنوان اولین و البته معروف‌ترین ارز دیجیتال رمزنگاری شده در سال های اولیه معرفی و عرضه ارزشش تنها چند دلار بود با این حال دسامبر 2017 توانست به مرز 20 هزار دلار برسد. در واقع از همان آخرین ماه میلادی سال 2017 بود که بیت کوین بیش از پیش مورد توجه شمار زیادی از معامله گران و سرمایه گذاران در جهان واقع شد.

سرمایه گذاری در بیت کوین خیلی ها را در این سالها به ثروت کلانی رساند با این حال سقوط بی سابقه ای که متوجه بین کوین شد باعث شد تا این ارز رمزنگاری شده با سقوط 17000 دلاری به ارزشی معادل 3000 دلار برسد. همین امر باعث شد بسیاری از سرمایه گذارانی که دلشان به بیت کوین خوش بود مسیر دیگری را برای معاملات خود استفاده کنند.

با این همه در حال حاضر و می 2019 بیت کوین هنوز محبوبیت دارد و بسیاری از کاربران و مشتریان این ارز در سراسر جهان مشتاقانه میل زیادی به تراکنش از طریق این ارز رمزنگاری شده دارند.

تعدادی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی Factor Trading نتیجه تحقیقات خود را درباره آینده بیت کوین ارائه کرده اند و برآورد کرده‌اند که بیت‌کوین در سال جاری میلادی بار دیگر به قیمت ۲۰ هزار دلار خواهد رسید و باز هم مسیر صعودی خود را در پیش خواهد گرفت.

وب سایت کوین تلگراف در گزارش خود به افزایش دوباره بیت کوین اشاره کرده و ارزش فعلی بیت کوین را معادل 5800 دلار اعلام کرده است که این میزان رکورد بیشترین قیمت در سال جاری میلادی را تا این لحظه از آن خود کرده است.

افزایش قیمت بیت کوین در حالی پیش بینی شده که اتریوم، ریپل، لایت‌ کوین به عنوان رقبای اصلی بیت کوین هم به گفته کارشناسان در سال 2019 با افزایش ارزش رو به رو خواهند بود. در این بین اما چینی ها نظر دیگری دارند. تحلیلگران چینی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که روند سقوط ارزش ارزهای دیجیتال رمزپایه همچون بیت کوین در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری معتقدند با توجه به اینکه که دولت چین همواره با توسعه و استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده مخالف بوده همواره در تلاش است تا چشم‌اندازی منفی را برای این حوزه ترسیم کند و کاربران و شهروندان چینی را از استخراج و سرمایه‌گذاری در این بازار پرریسک و به باور آنها قمارگونه منع کند.

در حال حاضر میلیاردها دلار بیت‌ کوین در دنیا وجود دارد و هر روز هم مقداری بیت کوین تولید می‌شود. در حال حاضر بیش از 11 میلیون بیت کوین استخراج شده است. این در شرایطی است که که نیمی از بیت کوین های موجود در دنیا در سال 2017 تولید شده است. پیش بینی ها حکایت از آن دارد که در حدود سال ۲۰۴۰ تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار به رقم ۲۱ میلیون برسد. بیت کوین محدودیتی ۲۱ میلیون واحدی دارد و این به معنای آن است که پس از استخراج این ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج سکه بیشتر وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید