۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 15423140

قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی یک درصد کاهش یافت.

به گزارش سلام نو، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۹.۹۱ دلار در هر بشکه رسید در حالی که اوایل معاملات تا یک درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۶ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش، به ۶۹.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد فلزات در شرکت OANDA، افت ذخایر نفت آمریکا از قیمت‌های نفت تا حدودی حمایت کرد اما بازار تحت تأثیر تنش در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین قرار دارد.

تیره شدن دوباره روابط تجاری میان آمریکا و چین بر معاملات هفته جاری نفت سایه افکند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اظهار کرد چین در مذاکرات تجاری با واشنگتن برخلاف وعده عمل کرده است و اگر توافقی حاصل نشود، تعرفه‌های سنگین روی واردات کالاهای چینی اجرایی خواهد شد.

قرار است افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی همزمان با سفر لیو هی، معاون نخست وزیر چین به واشنگتن برای دور جدید مذاکرات اجرایی شود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت از نشانه‌های محدودیت عرضه در بازار جهانی به دلیل اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا حمایت یافته است. همچنین افت غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته از قیمت‌های نفت در معاملات روز جاری پشتیبانی کرد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید