۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 15135824

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هیچ تناسبی با رشد تورم ندارد .

به گزارش سلام نو، امیر خجسته در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، خواستار ارتقاء جایگاه و منزلت معلمان شد و افزود: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم نظام رتبه‌بندی معلمان که در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است برای قطعی شدن، در اسرع وقت به مجلس ارسال شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: همسان‌سازی حقوق فرهنگیان با سایر دستگاه‌ها خواسته دیگر معلمان است. معلم و کارمند در دو دستگاه آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها با یک مدرک تحصیلی، حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند که البته حقوق معلمان به مراتب کمتر از سایر کارکنان دولت است. با اعمال مدرک تحصیلی باید از ادامه تحصیل فرهنگیان حمایت کرد و نباید جلوی تحصیل آنان را به این بهانه گرفت.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی حقوق بازنشستگان، گفت:  ۴۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به این کار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هیچ تناسبی با رشد تورم ندارد و باید برای آن  فکری شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با انتقاد از کشورهای طرف قرارداد با جمهوری اسلامی ایران در معاهده برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای امضای برجام به همه تعهداتش عمل کرد اما آیا اروپایی‌ها به تعهداتشان  عمل کردند؟ آمریکا هم همه تعهدات بین‌المللی به ویژه برجام را نقض کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: ایران، عزت دارد باید یک فرصت به کشورهای اروپایی بدهیم باید غنی‌سازی را در آینده نزدیک شروع کنیم.

وی با غیرقابل قبول دانستن وضعیت معیشتی مردم، گفت: وضعیت اقتصادی اصلا خوب نیست. فشار سنگین اقتصادی بر دوش جامعه، کمر مردم را خم کرده است. هر روز یک برنامه و سناریو. یک روز شکر، یک روز دلار، یک روز بنزین، یک روز پیاز، یک روز ماشین و یک روز مسکن. چه کسی این وضعیت را مدیریت می‌کند؟ رها کردن بازار مصرف و بی‌خیالی مسوولان مربوطه تا چه زمانی ادامه می‌یابد؟

نماینده مردم همدان در مجلس خواستار توضیح رییس سازمان برنامه و بودجه و تیم اقتصادی دولت درباره ریشه گرانی کالا و خدمات شد.

خجسته مدیریت بازار کشور به دست دلالان را مورد شماتت قرار داد و افزود: دلالها هر روز نیاز مردم به ویژه کاهو، سبزی و گوسفند را به خارج از کشور صادر می‌کنند آیا این توطئه خارجی نیست؟  همکاران عزیز همانطور که امروز در مجلس در برابر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین مقاومت کردیم باید در برابر گرانی سایر کالا نیز بایستیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید