انار جزء میوه هایی ست که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.

انار یکی از میوه های خوش طعم و بهشتی است که خواص بسیاری دارد و علاوه بر اسلام،پزشکان به مصرف آن بسیار تأکید کرده اند.

انار را می توان برای بسیاری از امراض استفاده کرد و همین موضوع باعث محبوبیت آن در سراسر جهان می باشد.

در این مطلبِ سلام نو قصد داریم به برخی از خواص این میوه ترش و شیرین اشاره کنیم.

در ابتدای مطلب به برخی از سخنان ائمه معصومین(ع) در خصوص این میوه بهشتی اشاره می کنیم:

خواص انار در روایات

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «انار بخورید زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی گیرد ،مگر این که چهل روز قلب را نورانی می سازد وشیطان را برون می راند.»

امام صادق (ع):«میوه صد وبیست گونه است و مهتر همه آنها انار است‌.»

امام علی (ع):« درهر دانه انار چون درمعده جای می گیرد ،حیاتی برای قلب و فروغی برای نفس است و شیطانی را که وسواس نام دارد چهل شب بیمار می کند .»

امام کاظم (ع):« هرکس روز جمعه یک انار بخورد آن انار ،دل اورا تا چهل پگاه نورانی می دارد اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار بخورد تا صد و بیست روز و نیز وسوسه شیطان از او دور می شود و هرکس وسوسه شیطان از اودور شود ،خداوند را نافرمانی نمی کند و هر کس خداوند را نافرمانی نکند خدای اورا به بهشت در می آورد .»

امام صادق (ع) :«برشما باد انار ؛چرا که هیچ گرسنه ای آن را نمی خورد ،مگر این که وی را بسنده است و هیچ سیری آن را نمی خورد ،مگر این که غذا را بروی گوارا می سازد .»

امام کاظم (ع):«از جمله چیزهایی که آدم به فرزندش سفارش کرد ،این بود که به وی فرمود :"برتوباد انار ،اگر گرسنه شدی و آن را بخوردی بسنده ات کند و اگر در حالی که سیر بودی آن را خوردی غذا رابرتو گوارا سازد . »

امام صادق (ع):«چهار چیز ،طبع را اعتدال می بخشد انارسورانی ،خرمای نارس پخته شده ،بنفشه و کاسنی .»

انار؛ترش و شیرینی خوشمزه

میوه انار ترش دارای طبعی خشک و سرد می باشد در حالی که انار شیرین طبعی معتدل دارد.

انار جزء میوه هایی ست که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.

این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین ث باعث می شود که پیری افراد به تأخیر بیفتد و بسیار برای پوست مفید می باشد.

برای ازبین بردن لکه ها و روشن کردن پوست می توان یک ماسک با پوست انار تهیه کرد.برای این منظور باید پوست انار را به صورت پودر درآورده و دو قاشق سوپ خوری آن را با یک قاشق سوپ خوری لیمو و عسل مخلوط کرده تا ماده ای نرم و خمیری به وجود بیاید.سپس این ماسک را روی پوست مالیده و پس از ربع ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

اگر دچار مشکلات پوستی شده اید می توانید انار را له کرده و پس از آن، دو قاشق سوپ خوری از آن را با یک قاشق سوپ خوری زردچوبه ترکیب کرده و بر روی ناحیه بمالید و پس از ربع ساعت با آب سرد بشویید.انار و زردچوبه هر دو دارای آنتی اکسیدان غنی هستند و این می تواند بسیار مفید باشد.

برای این که فولیکول های موی شما تقویت پیدا کند انار گزینه ی خوبی است.از اینرو عصاره یا آب انار می تواند بسیار موثر باشد.

انار به عنوان یک آسپرین طبیعی عمل می کند و باعث کاهش فشار خون شده و از غلظت خون کاسته و به عملکرد جریان خون کمک می کند.

اگر سوءهاضمه دارید و دستگاه گوارش تان مشکل دارد می توانید یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به یک لیوان آب انار اضافه کرده و خوب ترکیب کرده و سپس میل کنید.این کار باعث درمان سوءهاضمه و بهبود عملکرد گوارش شما می شود.

آب انار دارای آهن بسیاری است که باعث می شود گلبول های قرمز خون افزایش پیدا کند. پس اگر کم خونی دارید حتما از آب انار غافل نشوید.

اگر هم چشم هایتان قرمز شده و درد دارد بهتر است که چند قطره از عصاره انار را در چشم هایتان بریزید و تأثیر آن را مشاهده نمایید.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید