تیم ملی در این شش ماه پستی و بلندی کم نداشته و کی‌روش هم بی اشتباه نبود ولی قربانی کردن تیم ملی به بهای انتقامی از کی‌روش اتفاقی کم نظیر بود که افتاد.

سلام نو - سرویس ورزشی: عکس‌ها عجیب و غریب و تلخ بود. تیم ملی فوتبالی که چند ماه پیش از این با عنوان قهرمانان ملی از روسیه برگشته بود و عکسش روی در و دیوار شهر بود در غریبانه‌ترین حالت ممکن به سمت رقابت‌های جام ملت های آسیا رفت و تهران را به سمت قطر ترک کرد.

به گزارش سلام نو، تاج، کفاشیان، اسلامیان، اصفهانیان و هیچ عضو دیگری از فدارسیون فوتبال در بدرقه تیم ملی حضور نداشتند تا یوزپلنگ‌های ایران در غیبت رییس فدارسیون و البته وزیر ورزش راهی یکی از مهم‌ترین رقابت‌های چند سال اخیرش شود.

اتفاقی که واکنش تند کی‌روش را در پی داشت. سرمربی تیم ملی درباره عدم حضور مسئولین در مراسم بدرقه تیم ملی گفت:«وظیفه من است به عنوان سرمربی تیم ملی این مطلب را بگویم که متاسفانه در چند ماه گذشته احترامی که باید به تیم ملی گذاشته نشده است، بخصوص از طرف وزیر ورزش. تنها توقع بازیکنان احترام است که شاید در کشور برای چند نفری دشوار باشد.»

هر چند چهره‌های مختلفی از وزارت ورزش به این مسئله پرداختند و گفتند فدارسیون فوتبال هیچ زمان خاصی را به وزارتخانه برای بدرقه تیم ملی اعلام نکرد.

انتقام از کی‌روش به چه بهایی؟

کی‌روش بداخلاق، مغرور و در بعضی موارد "روی اعصاب" است و وزارت ورزش و جوانان هم دل خوشی از مرد پرتغالی ندارد ولی آیا این دلایل برای چنین رفتار عجیب و غریبی کافی است؟ آیا مسئولین ورزش کی‌روش را نمی‌شناختند که بعد از جام جهانی هم با او تمدید کردند؟

مسئولین ورزش ایران از شخص وزیر تا شخص رییس فدارسیون فوتبال در ماه‌های گذشته به شیوه‌های مختلف به مخالف خوانی با سرمربی‌ای پرداختند که در بدترین حالت بعد از جام جهانی امکان قطع همکاری با او را داشتند و هیچ اجباری در همکاری شش ماهه با کارلوس کی‌روش نداشتند.

اما مسئولین ورزش ایران کارلوس کی‌روش را انتخاب کردند و هزینه‌های او را به دلار دادند ولی به او امکانات ندادند و با تیم ملی‌ای که او سرمربی‌‎اش بود قهر کردند و حتی برای انتقام گیری از تیم ملی در ظاهر پشت پرسپولیس ایستادند و بر آتش اختلاف کی‌روش و برانکو دمیدند و حتی مرد کروات را جانشین کی‌روش جلوه دادند.

تیم ملی در این شش ماه پستی و بلندی کم نداشته و کی‌روش هم بی اشتباه نبود ولی قربانی کردن تیم ملی به بهای انتقامی از کی‌روش اتفاقی کم نظیر بود که افتاد.

مسعود شجاعی، بازیکن با سابقه و کاپیتان تیم درباره مشکلات تیم ملی گفت:«آن قدر درباره مشکلات حرف زده‌ایم که دیگر به هیچ‌کس هم برنمی‌خورد. واقعاً از این زشت‌تر نمی‌شود. ما به خاطر مردم که تیم ملی را دوست دارند راهی مسابقات می‌شویم و با نتایجی خوب جواب بی‌احترامی‌ها را می‌دهیم.»

معاون وزیر ورزش: فدارسیون باید پاسخگو باشد

عبدالحمید احمدی درباره بی احترامی در بدرقه تیم ملی می گوید که "بی احترامی به تیم ملی انجام نشده و درصورتی که مسئله ای هم سبب این احساس شده، باید فدراسیون فوتبال در مورد آن پاسخگو باشد."

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان درباره صحبت های کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که در آخرین مصاحبه خود پیش از اردوی قطر مدعی شد، انتظار احترام بیشتری از شخص وزیر برای در نظر گرفتن مراسم بدرقه تیم ملی به جام ملت های آسیا داشته، گفت:«فکر نمی کنم بی احترامی‌ای به تیم ملی انجام شده باشد. مسئول برگزاری مراسم بدرقه فدراسیون فوتبال است و طبعا فدراسیون فوتبال باید پیش بینی می کرد و وزارت ورزش نمی تواند به این موضوعات ورود کند.»

احمدی در ادامه بار دیگر مسئولیت این اتفاق را متوجه فدارسیون فوتبال دانست و گفت:«مراسم های بدرقه قبلی هم توسط فدراسیون ها ترتیب داده شده و از وزارت خانه هم شرکت می کردند، ولی وقتی مراسمی پیش بینی نشده، وزارت خانه چه کاری باید می کرد و این مسئله برای من جای سوال است.»

وی که با ورزش سه گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به دو بار حضور سلطانی فر وزیر ورزش در روسیه تصریح کرد:«وزارت خانه امسال و سال گذشته در بحث حضور تیم ملی در جام جهانی، چه در مرحله مقدماتی و چه مسابقات نهایی حمایت های لازم را  انجام داده و دو بار هم شخص وزیر به روسیه رفتند؛ نمی دانم دوستان در این مقطع چه انتظاری داشتند.»

وی تاکید کرد:«طبعا هر انتظاری وجود داشته باشد، معقول این است که از طریق فدراسیون به وزارتخانه منتقل شود و برنامه ریزی شود تا در صورت نیاز وزارت خانه هم حضور پیدا کند، ولی وقتی برنامه ریزی نشده، نمی دانم چرا باید وزارت ورزش مورد خطاب قرار بگیرد.»

تیم ملی فراتر از هر بازیکن، مربی، وزیر و مسئولی است

اکنون در حالی تیم ملی ایران با یک استقبال سرد راهی جام ملت های آسیا شده که راهش از هر دوره‌ای برای صعود به فینال ساده‌تر است و شش ماه پیش از این بسیاری از کارشناسان معتقد بودند ایران با این ترکیب و مربی و آن عملکرد در جام جهانی قطعا یک پای فینال است، اما ظاهرا نباید خیلی به این پیش بینی مطمئن بود.

تیم ملی که در هر کشور فراتر از هر بازیکن، مربی، وزیر و مسئولی است امروز به زمین نبرد کی‌روش و مخالفانش تبدیل شده و وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال تیم ملی را تیم کی‌روش و پرسپولیس را تیم ایران معرفی می‌کنند تا هم کی‌روش تضعیف شود هم برای خود هوادار جلب کنند!

سرانجام این دعوا اما چیزی جز از دست رفتن سرمایه اجتماعی تیم ملی، پرسپولیس و فوتبال کشور بر سر دعواهای بیهوده نخواهد بود، دعوایی که البته خواهان بسیار دارد.

حال باید صبر کرد و دید در پایان این دعوا کی‌روش و ملی‌پوشان برنده خواهند شد یا فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش؟ البته اگر این دعوا برنده‌ای داشته باشد.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید