وزیر بهداشت  از اضافه شدن ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور خبر داد .

به گزارش  سلام نو، سعید نمکی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از کلینیک‌ویژه شفیعیه زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تا به امروز اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه سلامت انجام داده است، افزود: بدون شک، یکی از اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان، طرح تحول سلامت است که از این طرح باید به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق دولت یاد کرد، طرحی که هنوز هم با قدرت تداوم دارد.

وی با اشاره به اهدافی که از اجرای طرح تحول سلامت دنبال می‌شود، تصریح کرد: اهداف زیادی به واسطه اجرای طرح تحول سلامت دنبال می‌شود که یکی از مهم‌ترین این اهداف، کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب بیمار است. علاوه بر این مواردی چون بسته حمایت از ماندگاری طبیب، حمایت از بیماری‌های خاص و نیز بیماران صعب‌العلاج در زمینه تشخیص و دارو را نیز باید به این اهداف اضافه کرد.

نمکی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تقویت پرونده الکترونیک سلامت در بهار امسال است، ادامه داد: متأسفانه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه ما در حوزه درمان، آگاهی نداشتن ۵۰ درصد از افرادی که دچار بیماری فشارخون هستند، است که در همین راستا طرح ارزشمندی به نام بسیج همگانی آگاهی مردم از فشار خون از ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه در برهه کنونی که شاهد مشکلات عدیده اقتصادی هستیم، تلاش داریم به گونه‌ای عمل کنیم که شرایط برای بالا رفتن کیفیت مدیریت فراهم شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو، جهت بالا بردن کیفیت مدیریت، بنا نداریم که از منابع جدیدی در این راستا استفاده کنیم، بلکه قصد داریم کیفیت خدمات را افزایش داده و خدمات پیشگیری بر درمان را نیز در قالب بودجه مصوب وزارت بهداشت اولویت‌بندی کنیم.

نمکی همچنین به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه نباید وزارت بهداشت را تنها متولی سلامت روان قلمداد کرد، گفت: برای اینکه بتوان در حوزه سلامت روان گام‌های ارزشمندی برداشت، باید رسانه ملی، هنرمندان، مدیران و … نیز وارد عمل شده و امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند که یکی از این موارد می‌تواند اجرای پروژه شهر سالم با همکاری شهرداری باشد.

‌نمکی با تاکید بر اینکه ادعای امریکایی‌ها مبنی بر هدف تحریم نبودن دارو و تجهیزات پزشکی، یک دروغ بزرگ و آشکار است، گفت: در حال حاضر برای نقل و انتقال پول در همه امور از جمله دارو مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با وجود اعمال تحریم‌ها، به لحاظ داروهای اساسی، مشکلی در کشور وجود ندارد، یادآور شد: اینکه می‌گوئیم مشکلی در این زمینه نداریم، به این معنی نیست که تحریم‌ها در حوزه دارو اعمال نمی‌شود، بلکه راه‌حل‌هایی را پیدا کرده‌ایم تا مشکلاتی که در زمینه نقل و انتقالات مالی دارو وجود دارد را رفع کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اضافه شدن ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اضافه شدن ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی و نیز چند پایگاه اورژانس هوایی تا پایان امسال، در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد که هدف اصلی از این اقدامات نیز توزیع عادلانه خدمات درمانی در کشور است.

پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان عصر شنبه با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان افتتاح شد.

در این دوره از جشنواره، سه هزار و ۱۲۴ عکاس از ۷۸ کشور با ۱۸ هزار و ۳۵۸ عکس‌های خود را ارسال کردند که در مقایسه با دوره قبلی رشد ۱۷ درصدی به لحاظ تعداد عکاس شرکت کننده و رشد ۱۵ درصدی در تعداد عکس‌ها دارد.

پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با هدف افزایش سطح سواد سلامت روانی، اجتماعی جمعیت عمومی، افزایش شاخص‌های سلامت روان، افزایش سطح سواد سلامت روان در مخاطبین خاص و حساس کردن آنان به موضوع سلامت روان و استفاده از فرصت‌ها، کاهش انگ و تبعیض در جامعه نسبت به اختلالات روان‌پزشکی برگزارشده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید