شورای امنیت سازمان ملل  اعلام کرد: نام سرکرده گروه پاکستانی «جیش محمد» در فهرست تروریسم درج شده است.

به گزارش سلام نو، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که پس از انصراف چین از اعتراضش نسبت به درج نام «مسعود ازهر» سرکرده گروه پاکستانی «جیش محمد» در فهرست تروریسم،‌ این شورا نام وی را در فهرست مذکور درج کرده است.

روزنامه پاکستانی «داون» در پایگاه الکترونیک خود نوشت که کمیته مجازات ۱۲۶۷ ویژه دو گروه تروریستی «القاعده» و «داعش» در شورای امنیت روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است که نام ازهر را به دلیل ارتباط با گروه القاعده در فهرست تروریسم قرار می‌دهد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل نام مسعود ازهر، سرکرده گروه جیش محمد را در فهرست تحریم‌های بین المللی قرار داده است.

وی تأکید کرد که پاکستان همان گونه که همیشه با سازمان ملل تعامل دارد، فورا تحریم‌ها را بر این شخص اعمال خواهد کرد.

فیصل در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: «درج نام ازهر در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل در کنار دو گروه تروریستی داعش و القاعده بر ممنوعیت وی از سفر به خارج از کشور و نیز بلوکه شدن دارایی‌ها و محرومیت از سلاح اسلحه تصریح دارد».

این اقدام در کمتر از سه ماه از آن صورت گرفت که گروه جیش محمد مسئولیت حمله به  کشمیر در ۱۴ فوریه گذشته را به عهده گرفت.

این حمله موجب کشته شدن بیش از ۴۰ سرباز هندی و وقوع درگیرهای مسلحانه بین پاکستان و هند شد و دو کشور را تا مرز جنگ بسیار گسترده پیش برد. /ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید