رئیس ستاد ارتش گفت: هر قدر جایگاه یک کشور در نظام بین‎الملل بالا باشد ملت آن کشور احساس بالندگی و اثرگذار بودن بیشتری می‎کند.

به گزارش سلام نو، امیر دریادار «حبیب‎الله سیاری» روز پنجشنبه در همایش سراسری تربیت و آموزش آجا که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد با اشاره به روز خلج فارس گفت: اهمیت استراتژیک خلیج فارس آن قدر مهم است که کشورهای جهان به دنبال حضور در خلیج فارس هستند اما تاریخ نشان داده ما همیشه در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده‌ایم.نام خلیج فارس همیشه خواهد ماند و با توجه به اسناد بالادستی در مقابل هرگونه تهدیدی خواهیم ایستاد و پوزه دشمن را به خاک می‎مالیم.

وی افزود: هر قدر جایگاه یک کشور در نظام بین‎الملل بالا باشد ملت آن کشور احساس بالندگی و اثرگذار بودن بیشتری می‎کند.

وی ادامه داد: اگر کشور جایگاه پایینی داشته باشد ملتی تحت سلطه هستند که قدرت‌های دیگر برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه اثرگذاری یک کشور در جایگاه بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم که اثرگذار باشیم تا بتوانیم ارزش‌های دین و انقلاب را به جهانیان نشان دهیم.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت ملی داشتن قدرت نظامی است، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای قدرت ملی باعث شد شش کشور جهان پای میز مذاکره و در مقابل ما بنشینند.

وی ادامه داد: سیاستمداری که در مذاکره شرکت می‌کند باید قدرت ملی پشتیبان آن باشد. سیاستمداران در مذاکره غیرمستقیم می‌گویند اگر تهدید کنید در هر کجا باشد قدرت ملی و قدرت بازدارندگی خود را نشان خواهیم دا‌د.

معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: امروز در برخی از کشورها به دلیل نداشتن نیروی انسانی وقتی تجهیزات به‎روز می‌خرند کاربر آن را هم می‌گیرند و نیروهایی که با بصیرت و جهادی باشند می‎توانند کاربردی عمل کنند.

سیاری با اشاره به مولفه‌های نیروی انسانی کیفی اظهار داشت: اولین ویژگی نیروی انسانی کیفی داشتن ارزش‌های انقلابی و دینی و دومین موضوع داشتن ویژگی خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره ویژگی‌های نیروهای انسانی در ارتش گفت: نیروهای ارتش باید ولایی، مردمی، انقلابی، خودکفا و ارزشی باشند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید