روبرتو دونادونی و زوران مامیچ به همراه فرهاد مجیدی از محتمل ترین گزینه ها برای جایگزینی شفر هستند.

خبرها حکایت از آن دارد که اخراج وینفرد شفر قطعی شده است و مدیران استقلال به دنبال جایگزین او هستند.

به گزارش سلام نو، چیا فوادی، روزنامه نگار در صفحه شخصی توییتر خود نوشته است: شفر بامداد یکشنبه رسما از سرمربیگری استقلال کنار گذاشته شد‌ه است.

از روبرتو دونادونی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و زوران مامیچ، سرمربی سابق الهلال عربستان و همچنین فرهاد مجیدی به عنوان جدی ترین گزینه های سرمربیگری استقلال یاد شده است.

استقلال روز گذشته با شکست از پدیده شهر خودرو شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد. در حال حاضر هم گرفتن سهمیه آسیا برای آبی پوشان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

تکمیلی/

فتحی، مدیرعامل استقلال در واکنش به خبر منتشر شده در رابطه با برکناری شفر و جایگزینی فرهاد مجیدی آن را  گمانه‌زنی رسانه‌ها دانست. او همچنین اظهار کرد:  صحبت‌های مطرح شده همه گمانه‌زنی رسانه‌ها است و هیچ صحبت رسمی از سوی مسئولان باشگاه استقلال مطرح نشده است.

فتحی ادامه داد: ما بازی مهمی را باختیم ولی از طرف ما هیچ تصمیمی در خصوص برکناری وینفرد شفر و جانشینی مجیدی اتخاذ نشده است. فعلا قراری برای تشکیل جلسه هیات مدیره نگذاشته ایم، بحث ماندن شفر یک بحث فنی است و نه احساسی.

این در حالی است که ایلنا خبر داده تعلیق همکاری شفر با آبی پوشان قطعی شده است. سرمربی آلمانی استقلال فصل گذشته قراردادش را به مدت دو فصل تمدید کرد و یک فصل دیگر از تعهد او به باشگاه استقلال باقی مانده بود. به همین دلیل پایان همکاری استقلال با وینفرد شفر از سوی مدیران باید به نوعی باشد که آنها دچار ضرر بزرگ مالی نشوند. قطعا با جدایی او که در حال حاضر صورت گرفته مارتین فورکل، فیلیپ، کولی که دستیارش بودند هم از استقلال جدا می‌شوند و هزینه قرارداد آنها اگر با نظر توافقی نباشد، به دردسر جدیدی برای آبی‌ها تبدیل می‌شود.

یک سال و نیم پیش وقتی استقلالی ها در پی یاقتن سرمربی صاحب نام خارجی برای تیم خود بودند پس از به گوش رسیدن نام‌های بزرگ برای نشستن روی نیمکت استقلال از جمله فاتح تریم ترکیه‌ای و دالیچ کروات، وینفرد شفر 69 ساله به عنوان سرمربی روی نیکمت آبی‌ها نشست.  او که حدود 5 سال در عرصه سرمربیگری تیم ملی با تایلند و جاماییکا حضور داشت پس از الاهلی و العین امارات استقلال را به عنوان سومین تیم آسیایی در کارنامه خود انتخاب کرد.

به نظر می رسد آلمانی ها خیلی در استقلال خوش شانس نیستند. گویا شفر هم باید همچون رولند کخ پایانی تلخ در ایران داشته باشد. البته شاید خیلی هم برای وینفرد شفر این پایان تلخ نباشد چرا که ارزش قرار داد او برای این فصل یک میلیون دلار و برای فصل بعد یک میلیون و دویست هزار دلار است. این یعنی استقلالی ها اگر بخواهند شفر از ایران برود باید به فکر پرداخت بدهی حداقل سی میلیارد تومانی باشد.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که احتمالا فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال خواهد بود. حضور احتمالی و البته موقت مجیدی در روی صندلی مربیگری استقلال به واسطه محبوبیت زیادی که بین طرفداران دارد واکنش های زیادی را به همراه داشته است. بسیاری از هواداران استقلال از این تغییر احتمالی خوشحال هستند و بعضی معتقدند سرمربیگری برای فرهاد مجیدی هنوز زود است.

پیروز قربانی، مدافع پیشکسوت استقلال هم در این باره خاطرنشان کرده است:  اینکه فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده یک ریسک بزرگ روی مهره‌ای است که شاید در آینده بتواند سرمربی این تیم شود، اما اگر فرهاد نتیجه نگیرد، می‌سوزد و این مربی کار سختی در پیش دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید