۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 14194889

متاسفانه امروزه بسیاری از افراد با ریزش و یا کم حجمی مو مواجه هستند که این عارضه می تواند بنا به دلایل مختلفی مانند تغییر سبک زندگی استفاده بیش از اندازه از فست فودها و یا مواردی از این دست باشد.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از روش های سنتی و گیاهی می تواند در درمان ریزش مو تاثیرگذار تر از روش های درمانی با استفاده از داروهای شیمیایی باشد چرا که در این صورت احتمال افزایش ریزش مو نیز وجود دارد.

همان گونه که می دانیم آب پیاز از خواص بسیاری برای مو و پوست سر برخوردار است چرا که آب پیاز در تغذیه فولیکول های مو و برگرداندن مواد مغذی از دست رفته به پوست سر نقش تاثیرگذاری دارد از این رو در ادامه به معرفی برخی از خاصیت های آب پیاز می پردازیم.

سولفور موجود در آب پیاز مانع از شکستگی و نازک شدن مو می شود.

آب پیاز خاصیت ضد باکتریایی دارد از این رو در درمان عفونت های پوستی که منجر به ریزش مو می شود بسیار موثر است.

آب پیاز می تواند باعث حجیم شدن موها نیز شود.

مصرف پیاز خود می تواند منجر به افزایش گردش خون شود که این امر در رشد و تقویت مو تاثیرگذار است.

نحوه گرفتن آب پیاز برای مو

باید در نظر داشت که برای گرفتن آب پیاز می توان از آب میوه گیری، مخلوط کن، غذا ساز و یا رنده استفاده کرد.

لازم به ذکر است که آب پیاز مورد استفاده برای مو بستگی به حجم و اندازه موها دارد همچنین توصیه می شود برای هر بار استفاده از آب پیاز تازه استفاده کرد و یا اینکه به هنگام تهیه غذا آب پیاز را در داخل ظرفی در بسته قرار داد و بعد برای موهای استفاده کرد.

چند روش خانگی برای درمان ریزش مو با آب پیاز

آب پیاز به تنهایی برای رشد مو بسیار تاثیر گذار است از این رو می توان از آب پیاز برای افزایش رشد مو استفاده کرد برای این روش باید یک قاشق غذاخوری آب پیاز را به پد پنبه‌ای آغشته کرد و بعد آن را بر روی وست سر زد به گونه ای تمام پوست سر به آب پیاز آغشته شود.

لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای باقی ماندن آب پیاز بر روی سربین  ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت می باشد و بعد از آن با استفاده از شامپو ملایم، موها را شست.

حجیم شدن مو با استفاده از آب پیاز

آنچه مسلم است سولفور موجود در آب پیاز می تواند مانع از شکستگی و نازک شدن مو شود‎، از این رو توصیه می شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب یک روز در میان از آب پیاز استفاده کرد.

به طور کلی باید در نظر داشت که آب پیاز باعث تحریک پوست کف سر خواهد ‌شد همچنین می تواند پوست سر را تغذیه و گردش خون را افزایش ‌دهد،همچنین آب پیاز می تواند هر گونه مشکلات پوستی را نیز به راحتی درمان کند.

ترکیب روغن نارگیل و آب پیاز

بدیهی است برای پرپشت شدن و درمان خشکی مو می توان از ترکیب روغن نارگیل و آب پیاز استفاده کرد برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری آب پیاز، دو قاشق غداخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کرد.

لازم به ذکر است در صورت وجود شوره سر می توان از چند قطره  روغن درخت چای نیز استفاده کرد تا به راحتی این عارضه نیز از بین برود.

مدت زمان لازم برای باقی ماندن این ترکیب بر سر تنها 30 دقیقه می باشد و بعد از آن باید با استفاده از شامپو به درستی موها را شست، برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید یک رو در میان از این ترکیب استفاده کرد.

ترکیب روغن زیتون و آب پیاز

شایان ذکر است استفاده از ترکیب روغن زیتون و آب پیاز می تواند باعث از بین رفتن خشکی مو و همچنین شوره سر شود.

باید در نظر داشت برای تهیه این ترکیب باید سه  قاشق غذاخوری آب پیاز را با  یک و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرد و بعد آن را به مدت دو ساعت برای رو مو قرار داد و سپس با استفاده از شامپو ملایم موها را شست.

جالب است بدانیم استفاده از ترکیب روغن زیتون و آب پیاز می تواند باعث ایجاد نرمی و شفافیت مو شود ازاین رو باید آن را یک روز در میان استفاده کرد.

ترکیب روغن کرچک و آب پیاز

یکی دیگر از ترکیبات مناسب برای مو که می تواند باعث سلامت مو شود استفاده از ترکیب روغن کرچک و آب پیاز است برای این کار باید دو قاشق غذاخوری روغن کرچک را با دو قاشق غذاخوری آب پیاز ترکیب کرد و بعد این ترکیب را به مدت یک ساعت بر روی مو قرار داد و سپس با استفاده از شامپوی ملایم موها را شست.

لازم به ذکر است استفاده از روغن کرچک می تواند باعث افزایش رشد مو و پرپشت شدن آن شود.

در خاتمه باید یادآور شد که در صورت احساس سوزش در پوست سر به هنگام استفاده از آب پیاز باید با آب سرد موها را شست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید