۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 13841094

خیارشور یکی از دورچین های غذا است به دلیل طعم دلنشینی که دارد از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد.

گفتنی است خیارشور را می توان به راحتی در خانه درست کرد به گونه ای که  مزه آن بسیار خوشمزه تر از خیارشورهای آماده بیرون می باشد چرا که خیارشور خانگی عاری از هر گونه مواد نگهدارنده است.

بدیهی است برای تهیه خیار شور خانگی باید در ابتدا آب را جوشاند و گذاشت تا خنک شود و در مرحله بعد باید خیار و سبزی ها را شست، هر چند در این مجال باید یادآور شد که نیازی به خشک شدن  آنها نیست.

لازم به ذکر است برای تهیه خیارشور خانگی باید از شیشه های دارای درب فلزی استفاده کرد تا هوا به داخل شیشه نفوذ پیدا نکند.

برای تهیه خیارشور خانگی باید اول به اندازه یک بند انگشت سرکه سفید را داخل شیشه ریخت و بعد خیارهای شسته شده را به داخل شیشه ریخت.

در مرحله بعد در داخل شیشه دو عدد فلفل و سه حبه سیر و همچنین از سبزی های معطر مانند شوید و ترخون ریخت.

در مرحله بعد باید یک قاشق غذاخوری نمک  را با مقداری آب مخلوط کرد و بعد آن را به داخل شیشه ریخت و سپس درب شیشه را به درستی بست.

در مرحله بعد باید شیشه ها را داخل یک قابلمه گذاشت و بعد مقداری آب در داخل قابلمه ریخت به گونه ای که حداقل دو سوم از ارتفاع شیشه ها را آب بپوشاند و بعد قابلمه را بر روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب درون قابلمه به مرحله جوش برسد.

جالب است بدانیم که برای عدم تغییر رنگ خیار باید تا هنگام سرد شدن درب قابلمه را بر نداشت.

در پایان باید خاطر نشان کرد که برای استفاده از این نوع خیارشور باید یک روز خیارشور داخل یخچال باقی بماند و سپس آن را استفاده کرد همچنین می توان بعد از گذشت یک روز خیارشورها را به داخل ظرف پلاستیکی انتقال داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید