یک روزنامه پاکستانی در مقاله ای نوشت: بدخواهان روابط تهران-اسلام آباد خواستار بی ثباتی در مرز دو کشور هستند.

به گزارش سلام نو،  این روزنامه پاکستانی روز شنبه در مقاله ای با عنوان «قدرت هایی که عامل بی ثباتی بلوچستان هستند»، نوشت: برخی قدرت ها نه تنها با رشد و توسعه منطقه بلوچستان مخالفند بلکه در صدد تخریب طرح های مهمی که در این منطقه تحت اجرا است یا در آینده قرار است روی آن کار شود مانند صادرات برق از ایران و تکمیل خط لوله گاز ایران و پاکستان، هستند.

در این مقاله آمده است: طرح های انرژی از طرف ایران که با هدف کمک به رفع بحران انرژی در پاکستان، با مخالفت شدید دشمنان روابط دو کشور روبرو بوده و این قدرت های استکباری هرگز نمی خواهند منطقه بلوچستان و ساکنان آن در رفاه زندگی کنند.

این روزنامه پاکستانی با اشاره به عملیات های اخیر تروریستی علیه اعضای جامعه شیعیان هزاره در شهر کویته و قتل 14 نفر از نیروهای امنیتی توسط تروریست ها در جاده مکران-گوادر، نوشت: آمریکایی ها از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به توسعه و پیشرفت ایران نمی گذرند حتی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز طی اقداماتی با عنوان سرمایه گذاری در بلوچستان در کنار آمریکا اعلام کرده اند که دشمنی با ایران موضع مشترک میان آنان و آمریکا است.

این روزنامه پاکستانی آمریکا و برخی از کشورهای عربی را به مخالفت با توسعه ایران، پاکستان و نفوذ اقتصادی چین متهم کرد و نوشت: برخی از کشورهای عربی حتی به اجبار خواستار ملحق شدن به طرح اقتصادی سی پک شدند اما مخالفت چین، تلاش این کشورها را ناکام کرد.

هفته گذشته در پی دو انفجار تروریستی در شهرهای «کویته»و «چمن» ایالت بلوچستان 22 تن کشته و دست کم 50 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری در کویته را برعهده گرفت که در پی آن 10 عضو جامعه شیعیان هزاره نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، بامداد روز پنجشنبه گذشته نیز مهاجمان مسلح که لباس نیروهای مرزی ارتش پاکستان را به تن داشتند، یک اتوبوس مسافربری در جاده مکران - گوادر را در ایالت بلوچستان متوقف کردند و با اطلاعاتی که از قبل در اختیار داشتند، 14 مسافر را پیاده کرده و آنها را به رگبار بستند.

دولت پاکستان اعلام کرد: 10 تن از اعضای نیروی دریایی، سه نفر از نیرو هوایی و یک تن از نیروهای گارد ساحلی در میان کشته شدگان بودند./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید