۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 13413694

رئیس دانشگاه تهران اظهار  کرد: به علت مسائل بودجه‌ای سال سختی را در پیش داریم.

به گزارش سلام نو، رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه تخصیص کامل بودجه این دانشگاه در سال ۹۷ به صورت صددرصدی اتفاق نیفتاده است، گفت: بر اساس قولی که داده شده بود، باید تا چهارشنبه هفته گذشته باقی بودجه را دریافت می‌کردیم که متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است.

سال سختی را پیش رو خواهیم داشت

دکتر نیلی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بودجه دانشگاه تهران در سال ۹۸ گفت: این مقدار افزایش بودجه با توجه به افزایش هزینه‌ها و دستمزدها کافی نیست و ممکن است دانشگاه را با مشکل مواجه کند. به طور کلی پیش‌بینی می‌کنیم سال سختی را به لحاظ مالی در پیش رو داشته باشیم، چرا که هزینه‌ها در حوزه تغذیه، خوابگاه، فرصت‌های مطالعاتی و… بسیار افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: البته تلاش ما این است که ظرفیت فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان، اساتید و شرکت در کنفرانس‌های خارجی با افزایش هزینه‌ها، کاهش نیابد اما با توجه به محدودیت منابع مالی در سال جاری ممکن است با مشکلاتی در این زمینه مواجه شویم.

به گفته نیلی فرصت‌های مطالعاتی و شرکت در کنفرانس‌های خارجی یکی از بهترین شیوه‌های ارتباطی دانشگاهیان با دانشگاه‌های خارجی است و سعی می‌کنیم با تقویت دیپلماسی علمی میزان ارتباطات بین‌المللی دانشگاه را افزایش دهیم. امیدوار هستم مسائل بودجه‌ای و اعتباری تأثیر منفی در این زمینه نداشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص افزایش ژتون تغذیه دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: این افزایش از شهریورماه سال گذشته شروع شده است، اما با توجه به اینکه هزینه‌های تغذیه در دانشگاه دو برابر شده، ما مبلغی اضافی از دانشجویان دریافت نکردیم و میزان افزایش نرخ ژتون نیز در سال جاری بستگی به میزان بودجه اختصاصی این دانشگاه در سال جاری دارد.

رئیس دانشگاه تهران از افزایش ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش داریم با جذب خیرین و واقفین میزان ظرفیت خوابگاه‌ها افزایش یابد. ضمن اینکه پروژه‌ای در دست اجرا داریم که این پروژه بیش از ۳۵۰ نفری با کمک خیرین در دست اجراست./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید