با توجه به آمار و ارقام امسال در نوروز سال 98 سفرهای نوروزی با رشد 5.5 درصدی همراه بوده است.

زنجان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با وجود شرایط خاص جوی در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ شاهد رشد ۵.۵ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

به گزارش سلام نو، ولی تیموری شامگاه پنجشنبه در آئین پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سال ۹۷ شاهد کاهش آمار سفرهای خارجی ایرانیان بودیم، افزود: طی سال ۹۷ تعداد هفت میلیون نفر گردشگر از ایران خارج شده‌اند که این رقم در سال ۹۶ تعداد ۱۰ میلیون نفر بود که با توجه به آمار ارائه شده شاهد کاهش سفرهای خارجی گردشگران ایرانی هستیم.

وی بالا رفتن نرخ ارز و شرایط اقتصادی را به عنوان دلایل کاهش سفرهای خارجی گردشگران ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقبال مردم به سفرهای داخلی زیاد شده و گردشگری داخلی و توجه به مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردها طی سال گذشته توانست حجم بسیار خوبی از گردشگری را به خود اختصاص دهد.

حدود ۲۰ میلیون نفر در طول ایام ۱۶ روزه عید سفر کردند

تیموری با بیان اینکه در ایام نوروز سال جاری در مجموع ۷۷ میلیون اقامت شب در کشور ثبت شد، افزود: در حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت ایران در طول ایام ۱۶ روزه عید سفر کردند که این عدد با توجه به شرایط آب هوایی حاکم بر کشور رشد ۵.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: طی سال گذشته هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند که با توجه به تعداد پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی در سال ۹۶، این آمار رشد ۵۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تیموری با بیان اینکه گردشگران خارجی با توجه به شرایط خاص کشور ایران بیشتر از کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی و امریکایی بودند، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری در کشور فراهم شده ولی با این وجود برای توسعه هر چه بیشتر نیازمند افزایش زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

اقامتگاه‌های بوم گردی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی نقش مهمی در توسعه گردشگری در کشور دارد، گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی از جمله اولویت‌های مهم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرهای کوچک و روستاهای هدف است.

تیموری با بیان اینکه بوم گردی که با سرمایه‌های پایین‌تری ایجاد می‌شود، تأثیر بسزایی در جذب گردشگر، توسعه پایدار گردشگری و معرفی فرهنگ عمومی دارد، افزود: در حال حاضر با کمبود ظرفیت اقامتی مواجه هستیم که در چنین شرایطی حتی ایجاد زیر ساخت‌هایی نظیر هتل و هتل آپارتمان جوابگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه توزیع سفر در کشور یکی از سیاست‌های اصلی حوزه گردشگری کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: بخش‌های مختلفی از کشورمان حجم بالایی از گردشگر را دارد و بخش‌های دیگر از منافع گردشگری و درآمدهای حاصل از آن، بی بهره هستند، در این راستا باید راهکارهایی برای گسترش و توزیع مناسب سفر داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه به برگزاری جشنواره غذای اکو در زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه برگزاری این نوع جشنواره‌ها سهم مهمی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی دارد، گفت: جشنواره اکو در زنجان علاوه بر ویژگی توزیع سفر گردشگر داخلی، از نظر گردشگری بین‌المللی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که این مهم در چارچوب سازمان منطقه‌ای اکو برگزار می‌شود.

تیموری با بیان اینکه جشنواره‌های غذای اکو بهانه‌ای برای سفر به استان زنجان و آشنایی مردم ایران و کشورهای جهان با فرهنگ و پیشینه تاریخی استان زنجان است، افزود: حدود ۱۹ کشور علاوه بر ۱۰ کشور عضو سازمان اقتصادی اکو، در این جشنواره حضور یافته‌اند که یک فرصت منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار خوب است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید