روش طبخ غذا یکی از مهم ترین بخش های آشپزی است که هر خانم و یا آقای آشپزی روش خاص خود را دارد.

برخی از افراد به غذاهای سرخ کردنی و برخی دیگر به زغالی کردن غذاها علاقه دارند که این موضوع به دلیل ذائقه متفاوتی است که افراد دارند.

روش های طبخ غذا با سلامتی افراد ارتباط بسیاری دارند و تا حد زیادی می توانند روی سلامتی تأثیر بگذارند.

با وجود بیماری های متفاوتی که برخی از آن ها به دلیل مصرف مواد غذایی ناسالم و روش نادرست طبخ غذا در دنیای امروز است، اما برخی از افراد توصیه بسیاری از پزشکان متخصص را نادیده می گیرند.

روش های متفاوتی برای طبخ غذا وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از برشته، سرخ و کباب کردن و...که این سه روش طبخ غذا باعث به وجود آمدن مواد مضری چون آکریل آمید و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای یا پلی آروماتیک هیدروکربن‌ها می شوند؛ زیرا این ترکیبات سرطان زا و برای سلامتی افراد بسیار مضر هستند.

این موضوع فقط برای غذا نیست و در صورتی که نان، کیک، کلوچه، سیب زمینی، پروتئین ها و...را برشته یا سرخ و کباب کنید ترکیبات سرطان زا را تولید می کنند.

افرادی که در روش طبخ غذای خود عادت دارند که از این شیوه های نادرست استفاده کنند باید سعی کنند در شیوه طبخ و مصرف خوراکی هایی که باعث می شوند سلامتی آن ها با مشکل روبرو شود تغییراتی ایجاد کنند تا همیشه سالم باشند و بمانند.

سرخ کردن، برشته کردن و کباب کردن از شیوه های نادرست طبخ غذا هستند که متأسفانه برخی از افراد به طور مداوم از آن ها استفاده می کنند و این شیوه ها را با ذائقه خود متناسب تر می دانند که تغییر صحیح در شیوه طبخ غذا می تواند تأثیر بسیار مهمی بر روی سلامتی افراد بگذارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید