دفتر ریاست جمهوری افغانستان  به نیروهای امنیتی دستور داده است تا از مردم و سنگرهای خود با تمام قدرت دفاع کنند.

به گزارش  سلام نو، تارنمای ریاست جمهوری افغانستان روز 24 فروردین با انتشار این مطلب اعلام کرد؛ عملیات بهاری طالبان در حالی آغاز شده است که به اصرار و تلاش حکومت افغانستان فعالیت ها برای پایان بخشیدن به جنگ فزاینده افغانستان ادامه دارد و این گروه با هیات مذاکره کننده ایالات متحده مستقیم در حال مذاکرات صلح هستند.

در ادامه آمده است ؛ جهان اسلام به وضوح اعلام کرده است که جنگ افغانستان فاقد مشروعیت است و برای ادامه آن هیچ گونه توجیه شرعی وجود ندارد.

این اطلاعیه ادعای طالبان را مبنی بر این که اعلام شروع عملیات بهاری در پاسخ به اعلام جنگ حکومت صورت گرفته است را رد کرده و آن را نادرست خوانده است .

دولت تاکید کرده است حکومت افغانستان نه تنها بیانیه ای در مورد آغاز عملیات جنگی خود منتشر نکرده است، بلکه تمام موانعی را که در مقابل صلح وجود داشت از میان برداشته است.

در ادامه موضع دولت آمده است ، حکومت افغانستان هم چنان از رهبران و اعضای گروه طالبان که مخالف آغاز حملات بهاری طالبان هستند ، می خواهد تا در کنار مردم خود قرار گیرند و علیه این اقدام طالبان هم صدا شوند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان همچنین به نیروهای امنیتی دستور داده است تا از مردم و سنگرهای خود با تمام قدرت دفاع کنند.

حکومت افغانستان یک بار دیگر در این اطلاعیه از رهبری گروه طالبان خواسته است تا از ادامه جنگ دست کشیده و به دعوت دولت و مردم افغانستان برای مذاکرات صلح لبیک گویند.

پیش از این «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، از بیانیه آغاز عملیات بهاری طالبان انتقاد کرد و آن را عملی بی پروایانه خواند.

طالبان دیروز روز جمعه 23 فروردین با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند که عملیات بهاری خود را تحت عنوان عملیات «الفتح» آغاز کرده‌اند.

این در حالی ‌است «محمد اشرف غنی» رئیس ‌جمهوری افغانستان 10 روز پیش همزمان با تشدید درگیری ها، برنامه امنیتی سال جدید خورشیدی را به منظور افزایش امنیت در سراسر افغانستان، تایید و ابلاغ کرد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید