این در حالی است که وزیر صمت معتقد است این فرد فارغ از اینکه داماد رییس جمهور روحانی باشد یا نباشد انتخاب شده است و نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست و البته فاکتوری برای انتصاب او نیز نبوده است.

خبر تعجب آور و برای بسیاری بهت آور بود. داماد حسن روحانی در حکمی از سوی وزیر صمت به عنوان معاون وزیر منصوب شد.

به گزارش سلام نو، بسیاری در نگاه اول این خبر را باور نکردند و منتظر بودند تا این شایعه تکذیب شود ولی در نهایت این خبر از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت تایید شد.

تا روز گذشته شایعات بسیاری درباره لغو این انتصاب به گوش می‌رسید و حتی برخی خبرها حکایت از مواخذه شدید وزیر صمت از سوی روحانی داشت، ولی در نهایت چنین نشد.

کماالدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس و عضو ارشد ستاد روحانی در اردبیل، روز گذشته در گفت‌وگو با سلام‌نو گفت:« به عنوان یک اصلاح‌طلب و یار دکتر روحانی انتظار برکناری داماد ایشان را دارم»

اما امروز رضا رحمانی وزیر صنعت در گفت‌وگو با «خانه ملت» با تایید خبر انتصاب داماد رییس جمهور به عنوان معاون خود گفت: انتصاب وی به سمت معاونت وزیر اصلا ربطی به داماد رییس جمهور بودن یا نبودن این فرد ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست، می‌گوید که داماد رییس جمهور را بر اساس شایسته سالاری به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. این سخنان وزیر صمت در واقع رویای تمام هوادران رییس جمهور درباره ابطال حکم داماد روحانی را به کابوس تبدیل کرد.

رحمانی افزود: همیشه ایراد گرفته می‌شود که چرا از جوانان استفاده نمی‌شود؛ اما داماد رییس جمهور یک نیروی جوان و نخبه است. هر کس سوابق داماد رییس جمهور را دید به ما برای این انتصاب تبریک گفت.

وی درباره سابقه اجرایی داماد رییس جمهور گفت: وی در حوزه معاونت فناوری رییس جمهور سِمَت داشته و رییس ستاد توسعه‌ای بوده است و از آنجا به وزارت صمت آمده است؛ ضمن آنکه لیسانس زمین شناسی دارد، فوق لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین شناسی هم دارد.

رحمانی بیان کرد: آنها که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او را دیدند به ما تبریک گفتند؛ قطعا اگر هر کسی سوابق او را ببیند، آن را تایید می‌کند. داماد رییس جمهور بودن فاکتور انتخاب نبوده است.

این در حالی است که اعتراضات به این انتصاب در بدنه وزارت صمت و سازمان زمین شناسی بسیار گسترده است و کارشناسان معتقدند مهدی‌نژاد حتی حداقل شرایط کافی را تصدی این پست ندارد و این انتصاب تنها به سرمایه اجتماعی دولت ضربه می‌زند و شکاف بین طرفداران دولت و رییس جمهور را افزایش می‌دهد.

این در حالی است که وزیر صمت معتقد است این فرد فارغ از اینکه داماد رییس جمهور روحانی باشد یا نباشد انتخاب شده است و نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست و البته فاکتوری برای انتصاب او نیز نبوده است.

تمام این اتفاقات در حالی افتاده است که انتظار از حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری که مدافع شایسته سالاری بود این است که نه تنها حکم دامادش را باطل کند بلکه وزیر صمت را نیز به شکلی جدی توبیخ کند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید