شهردار تهران اظهار کرد: من این افتخار را داشتم که در والفجر مقدماتی در کنار ابراهیم هادی حضور داشته باشم. ایشان وقتی آمد به والفجر مقدماتی تازه از بستر مجروحیت بلند شده بود.

به گزارش سلام نو، پیروز حانچی شهردار تهران عصر امروز در جمع تعدادی از خانواده های شهدا و شهدای مدافع حرم که به مناسبت اعیاد شعبانیه به همت شهرداری تهران گرد هم جمع شده بودند گفت: ماه شعبان و ماه محرم و دو ماهی است که منتسب به امام حسین است در یکی از این ماه ها هیچ شهادتی نیست و در دیگری هیچ میلادی و به نظر می‌رسد کاروان عشق بین این دو ماه در حرکت بوده است.

وی ادامه داد: میلاد پر نور ۳ ماه منیر در ابتدای ماه شعبان از بهترین اعیاد ما است و امیدواریم دست ما را هم در آن زمانی که نیازمند آن هستیم بگیرند.

حناچی گفت: کاروان حسین از ۲۷ رجب حرکت خود را شروع کرده است و منزل به منزل می رود و ما این افتخار را داشته ایم که از ارزشهای این کاروان در طول دفاع مقدس و حتی در مبارزات قبل از انقلاب استفاده کنیم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: تصور کنید گره ایجاد شده بین ما و این اعتقادات نبود آن وقت چه عاملی می توانست بچه‌های ما را در گرمای بالای ۵۰ درجه در اهواز و خرمشهر نگه دارد.

وی افزود: من این افتخار را داشتم که در والفجر مقدماتی در کنار ابراهیم هادی حضور داشته باشم. ایشان وقتی آمد به والفجر مقدماتی تازه از بستر مجروحیت بلند شده بود.

حناچی ادامه داد: امروز اگر کشور سربلند شده و در بسیاری از زمینه ها دستش را به زانوی خودش گرفته مدیون خیلی از شهدا هستیم و مدیون شرایط جنگ هستیم و جا دارد یاد کنیم از همه آن رشادت‌ها و فداکاری ها.

وی همچنین به رشادت‌های تیپ فاطمیون اشاره کرد و گفت این عزیزان را از نزدیک می شناسم حتی یکی از شهدای این تیپ از شاگردانم در رشته معماری دانشگاه تهران بود.

حناچی گفت: شور و عشق حسینی اکثیری است که می تواند تحول بیافریند و مسیر را باز کند و امیدواریم همواره این شور و عشق در کشورمان ساری و جاری باشد زیرا برکت کشور به گسترش سایه همین خاندان با کرامت است./فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید