مدیرکل هواشناسی گلستان نسبت به وقوع سیل در استان هشدار داد.

به گزارش سلام نو، نوربخش داداشی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان وقوع سیلاب در شمال کشور از هفته آینده دور از انتظار نیست و در ارتفاعات گلستان حداکثر ۱۰۰ میلی متر و در مناطق پایین دست و دشت به ۵۰ میلی متر خواهد رسید.

داداشی افزود: بارش شدید باران ناشی از فعالیت سامانه سرد در هفته آینده و همچنین به راه افتادن روان آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات، احتمال به راه افتادن سیل مجدد در استان را افزایش خواهد داد.

وی گفت: عصر یکشنبه تا دوشنبه شب آینده -25 و26 فروردین ماه-اوج فعالیت این سامانه که وزش شدید باد و رعد و برق با گستره بارندگی در همه نقاط استان به صورت مستمر و مداوم از دیگر پیامد‌های فعالیت این سامانه بارشی در گلستان است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: گلستان جمعه آینده گرمای ۳۰ درجه‌ای را تجربه خواهد کرد که این افزایش دما موجب ذوب شدن برف ارتفاعات و تشدید روان آب‌ها خواهد شد.

داداشی گفت: با توجه به ظرفیت انباشته رودخانه‌ها و سد‌های استان و اشباع زمین از جذب آب، بارش باران و حرکت روان آب جدید می‌تواند موجب بروز مشکل شود که تاکید داریم مسئولان آب منطقه‌ای از هم اکنون نسبت به کنترل آب سد‌ها و دیگر تمهیدات، اقدامات لازم را انجام دهند.

این سامانه بامداد سه شنبه ۲۷ فروردین از استان خارج خواهد شد./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید