خوراکی ها و عادت های غذایی از جمله مواردی هستند که با سلامتی و طول عمر انسان ارتباط مستقیمی دارند؛ زیرا همان طور که برخی از عادت های غذایی باعث افزایش طول عمر شده در مقابل، برخی دیگر از خوراکی ها هستند که طول عمر انسان را کاهش می دهند.

خوراکی های کنسرو شده از دیگر مواد غذایی هستند که به دلیل مواد افزودنی تأثیر بسیار منفی بر روی سلامتی افراد دارند و از طرف دیگر خوراکی های که تصفیه شده اند مثل قند و شکر صرفا باعث انتقال کالری مازاد به بدن می شوند و نه تنها خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهند بلکه باعث بروز بیماری های متابولیکی می شوند.

از جمله مواد غذایی و خوراکی هایی که باعث کاهش طول عمر افراد می شوند می توان به بستنی های یخی، دراژه های شکلاتی، نوشابه های حاوی رنگ و...اشاره کرد که باید در مصرف آن ها دقت کرد.

به طور کلی، مواد یا عادت های غذایی که بر قسمت های داخلی بدن همچون کبد، کلیه ها و قلب بار مضاعفی وارد می کنند باعث می شوند که طول عمر انسان کوتاه شوند و متأسفانه این روزها تمایل افراد به غذاهای فست فود، چرب، سرخ کردنی و حاوی نمک رو به افزایش است که بسیاری از متخصصان تغذیه، افراد را از مصرف این نوع غذاها منع می کنند.

مصرف کردن سس های پُر چرب، پنیرهای پیتزا، فست فودها، غذاهای چرب و...بر روی سیستم قلبی و عروقی، سیستم گوارشی و کبد و کلیه ها تأثیر منفی می گذارند و به عنوان خطر و هشداری جدی برای سلامتی محسوب می شوند.

هنگامی که افراد عادت کنند غذاهایی که حرارت زیادی می بینند مثل مواد غذایی کبابی یا تنوری که ممکن است بخشی از آن ها سوخته و یا کربنی شوند را مصرف کنند در حقیقت به اندام های داخلی خود آسیب می زنند و باعث کاهش طول عمر خود می شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید